Leegruimen na overlijden

Een huis of appartement leegruimen na het overlijden van een dierbare is niet iets waar u op zit te wachten in een emotionele tijd. Alle meubels moeten weg, soms ook de vloerbedekking, er moet worden schoongemaakt, de woning moet worden opgeleverd… Terwijl u wel andere dingen aan uw hoofd heeft.

Ontzorgd Verhuizen kan u helpen met alle rompslomp en gesjouw. Ook als dat heel snel moet gebeuren, bijvoorbeeld als de overledene in een zorginstelling woonde.

Zelfs in tijden van Covid-19 (Corona) kunnen wij u helpen met het leegruimen van een woning. U hoeft daar zelf niet bij te zijn, omdat wij van tevoren goed met u overleggen wat er moet gebeuren. Dat kan ook via beeldbellen, zodat een persoonlijke ontmoeting niet nodig is.

Heeft u hulp nodig bij het ontruimen van een woning? Wij kunnen alle praktische zaken van u overnemen. 
Van het inpakken van de spullen tot vervoer naar de kringloopwinkel. Van opslag van de inboedel tot opleveren van de woning. U bepaalt wat u zelf wilt doen en wat u aan ons overlaat.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Meestal gaan de nabestaanden zelf eerst door de woning om persoonlijke spullen weg te halen. Daarna zorgen wij voor het weghalen van de rest van de losse spullen en het meubilair. Als wij nog persoonlijke zaken vinden, zoals foto’s of geld, houden wij die uiteraad voor u apart.

Daarna brengen wij alles in overleg met u weg. Bijvoorbeeld naar onze beveiligde opslag als u de spullen later zelf nog wilt uitzoeken. Of naar erfgenamen. Wat u niet meer wilt hebben, brengen wij naar de kringloop of een goed doel. Wat niet meer bruikbaar is, brengen wij naar de Milieustraat.

Als de woning leeg is, kunnen wij ook alle werkzaamheden doen die vereist zijn om de woning netjes op te leveren aan de verhuurder of makelaar.

Onze dienstverlening bij leegruimen

  • Wegbrengen van inboedel
  • Opslag van inboedel
  • Huur opzeggen
  • Makelaar inschakelen
  • Voor- en eindinspectie
  • Spijkers en schroeven verwijderen
  • Gaatjes dichten
  • Vloerbekleding verwijderen
  • Behang verwijderen
  • Schoonmaken van de woning
  • Reparaties aan de woning
  • Meterstanden doorgeven

We zijn heel erg tevreden. Al bij het offertebezoek kreeg ik een goed gevoel. Begrip dat het lastig is na het overlijden van mijn moeder. Fijn dat de bruikbare spullen naar goede doelen gaan. Bij de verhuisdag is er hartstikke goed met de spullen omgegaan en na afloop spraken jullie mensen uit dat ze het waardeerden dat ze een inkijkje in het leven van mijn ouders mochten krijgen. En alles was weg en netjes en gewoon top. Ook de factuur kwam niet meteen omdat jullie daar altijd even mee wachten na een leegruiming. Soms is de bankrekening nog niet geregeld en gunnen jullie de nabestaanden wat tijd. En dat terwijl de SVB een dag na het overlijden meldt dat we nog AOW terug moesten betalen. Dat is dan een overheidsinstelling. Dus niets anders dan erg veel waardering voor de wijze waarop jullie alles afgehandeld hebben.

Monique Nijenhuis

Leegruimen of ontruimen na overlijden? Ontzorgd Verhuizen regelt alles vlot en op een prettige manier

Vlot en respectvol leegruimen

Soms is er haast bij het ontruimen van de woning. Bijvoorbeeld omdat de overledene in een zorgappartement woonde. Deze moet dan vaak binnen enkele dagen alweer leeg en schoon worden opgeleverd. Een enorme extra zorg.

Ontzorgd Verhuizen kan u in deze situatie snel en op een gepaste manier helpen met álles wat er bij de leegruiming komt kijken. Met aandacht voor u als nabestaanden en respect voor de overledene.

Uw eigen verhuisregisseur verzorgt alles wat u wilt en houdt persoonlijk contact. Daarom spreken we zelf liever over het leegruimen dan ontruimen van een woning. Dat klinkt een stuk menselijker, en zo voeren we de ontruiming ook uit.

Ik heb Ontzorgd Verhuizen gevraagd voor de ontruiming van het appartement van mijn moeder na haar overlijden. Het is een perfecte service; half woord is genoeg, prettige begeleiding.

Willeke Kruizinga

Opleveren van de woning

Als de woning eenmaal leeg is, kunnen wij de oplevering voor u verzorgen. Uw verhuisregisseur schakelt de nodige partijen in en zorgt voor een efficiënte planning. U heeft er dan geen omkijken meer naar.

Gaat het om een huurwoning? Dan nemen we contact op met de verhuurder en gaan met hen de woning door. Aan de hand van het inspectierapport zorgen we ervoor dat alles in de gewenste staat wordt gebracht. Denk aan vloerbedekking verwijderen, schilderen, schoonmaken en kleine klussen. Als service geven wij ook de meterstanden door aan de diverse instanties.

Bij een koopwoning kunnen wij de woning schoon en netjes opleveren aan de makelaar, zodat deze de woning in de verkoop kan zetten. Woont u niet in de buurt? Dan zorgen wij voor een goede en betrouwbare makelaar. Natuurlijk altijd in overleg met u.

Jullie werden ons aangeraden door een familie die eerder naar volle tevredenheid met jullie verhuisd waren. In zeer korte tijd hebben we 2 x jullie hulp in moeten roepen, eerst voor de verhuizing (met haken en ogen door de situatie binnen de zorginstelling). Kort daarna voor de ontruiming vanwege het overlijden. Wij zijn zeer tevreden over de dienstverlening en het contact. Met vriendelijke groet,

Ans Tjoelker-Arendz

Altijd een offerte op maat

U bent onze opdrachtgever. U bepaalt dus wat u zelf wilt doen en waar u onze hulp bij nodig heeft. Alles kan en alles gaat zoals ú het graag wilt hebben. U betaalt alleen voor wat u ons laat doen.

Onze tarieven zijn marktconform en aantrekkelijk. Ook als u heel snel hulp nodig heeft. Vóór de leegruiming ontvangt u vrijblijvend een duidelijk overzicht van de besproken werkzaamheden en de kosten. Zo weet u waar u aan toe bent en zijn er geen verrassingen achteraf.

Vraag een gratis offerte aan