Veelgestelde vragen

Gaat of moet u verhuizen? Dan komt er nogal wat op u af.  Daarom hebben we een aantal veelgestelde vragen over verhuizen en ons antwoord voor u op een rij gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Bel ons dan gerust op 085 – 041 01 01. We doen er alles aan om deze ingrijpende gebeurtenis zo makkelijk mogelijk voor u te maken.

Algemeen

  • Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

    Wij behandelen persoonlijke gegevens die geïnteresseerden of klanten ons doorgeven strikt vertrouwelijk. Wij verkopen ze niet en gebruiken ze niet voor marketingdoeleinden. Ook worden uw gegevens beveiligd bewaard.

    Waarvoor gebruiken wij uw gegevens? 

    • Om u de door u gewenste informatie over ons of onze dienstverlening te kunnen doorgeven.
    • Om de door u geboekte verhuisdiensten goed uit te kunnen voeren.
    • Om in overleg met u door te geven aan partners die verhuisdiensten voor u uitvoeren (bijvoorbeeld schilderwerk).

    Wij hebben ook een privacybeleid opgesteld voor het gebruik van de gegevens die u invult of achterlaat op deze site.

Coronacrisis

  • Verhuizen tijdens de coronacrisis. Kan dat wel?

    Ja. Zolang wij uw verhuizing kunnen en mogen uitvoeren, zijn wij er voor u. Wel begrijpen wij dat u zich er zorgen over maakt. Maar met goede afspraken kunt u gewoon verhuizen tijdens de coronacrisis. We leggen u graag uit hoe we zo’n verhuizing veilig aanpakken. Ook als u naar een zorginstelling verhuist.

    Een seniorenverhuizing tijdens de coronacrisis 

    Wij verhuizen mensen. Het spreekt voor zich dat wij ons houden aan alle maatregelen. Tijdens corona blijven wij daarom in ieder geval figuurlijk dichtbij. Uw verhuizing in 5 stappen samengevat:

    Stap 1: (Virtueel) kennismaken
    Wij plannen een afspraak met u in voor een huisbezoek. U kunt gerust zijn: er komt altijd iemand op bezoek zonder klachten. Voelt u zich er toch onprettig bij? Laat uzelf dan vervangen door iemand anders die goed op de hoogte is van uw verhuiswensen. Als u ons liever helemaal niet thuis ontvangt, maken we een virtuele afspraak. Bijvoorbeeld via Facetime of Skype. Bent u daar niet handig in? Dan kunnen wij dat ook via uw kinderen of mantelzorgers regelen. Het gaat erom, dat wij elkaar ontmoeten om zoveel mogelijk informatie van u te krijgen over uw situatie en wensen rond de verhuizing.

    Stap 2: Een duidelijke offerte met alle afspraken
    U ontvangt een duidelijke offerte met alle besproken werkzaamheden en aanvullende afspraken. Makkelijk leesbaar en zonder kleine lettertjes. Gaat u akkoord? Dan gaan we voor u aan de slag.

    Stap 3: De voorbereiding
    Gaat u zelf inpakken? Dan bezorgen wij de dozen, stickers en inpakpapier. Uw verhuisregisseur bereidt ondertussen de verhuisdag voor en voert eventuele ander verhuiswerkzaamheden voor u uit, bijvoorbeeld de adreswijzigingen. Heeft u vragen? Dan is hij er voor u. Ook ’s avonds of in het weekend.

    Stap 4: De verhuisdag
    Op de verhuisdag ontvangt u de verhuisploeg in uw woning. U hoeft niet bang te zijn dat wij met te veel mensen tegelijk binnen zijn. Daarna kunt u naar uw nieuwe adres of bijvoorbeeld naar familie gaan. De verhuisploeg, onder leiding van uw verhuisregisseur, weet namelijk precies wat zij moet doen. In uw nieuwe woning zetten wij de meubels op de juiste plek. Als u wilt, pakken wij de dozen ook uit en richten wij alles weer zoveel mogelijk in zoals u gewend bent. Dat doen we door van tevoren foto’s te maken van de inrichting en van de inhoud van uw kasten. U krijgt een belletje als wij klaar zijn, zodat u naar binnen kunt.

    Stap 5: Opnieuw contact
    Na de verhuizing horen we graag van u of alles naar wens is. Heeft u zelf de dozen uitgepakt? Dan komen we die op afspraak weer ophalen.

    Bel ons gerust op 085 – 041 01 01 als u vragen heeft. Of vraag een gratis offerte aan. 

  • Moet ik bij mijn verhuizing aanwezig zijn?

    Nee hoor. Onze verhuisregisseur is op de verhuisdag(en) aanwezig om alles in goede banen te leiden. Hij kent uw situatie, omdat hij is al eerder bij u is geweest om alles te bekijken en rustig met u door te nemen. Als u ’s ochtends voor ons opendoet, gaan wij onze gang en kunt u bijvoorbeeld alvast naar uw nieuwe woning. We bellen u als we daarnaartoe rijden, zodat u ons ook daar binnen kunt laten. Of u geeft ons van tevoren een sleutel, dat kan ook. In uw nieuwe woning zetten we alle meubels meteen op de aangewezen juiste plek. Het is prettig als u die kunt aanwijzen, maar een plattegrond werkt ook prima. Dan bellen we u als we klaar zijn. U hoeft dan alleen maar weer thuis te komen.

Hulp voor uw ouders

  • Aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Alle organisaties en instanties waar u een band mee hebt. Dat zijn er vaak een heleboel. We hebben in een speciaal bericht voor u op een rij gezet hoe u uw adreswijzigingen het beste aanpakt.

    Adreswijzigingen bij uw verhuizing: tips en informatie

  • Mijn moeder moet verhuizen naar een zorginstelling, maar ze wil dat niet. Wat kunnen jullie doen?

    We begrijpen de emoties die dit soort verhuizingen vaak oproepen. We nemen dan ook alle tijd voor uw moeder. We kunnen ook vertellen over onze ervaringen en dan vooral over de voordelen van deze speciale verhuizing. Met deze aanpak komt er lucht en worden spanningen minder. Maar af en toe zeggen we ook ‘Bespreek het allemaal eerst nog eens rustig met z’n allen, dan komen we op een later tijdstip nog een keer terug’. Tenslotte moet iedereen zich er goed bij voelen.

  • Mijn vader is erg vergeetachtig. Hoe gaan jullie hiermee om?

    Wij weten hoe we om moeten gaan met ongemakkelijkheden of ziektes. We leggen alles wat we doen rustig uit. En herhalen dat als dat nodig is. En 10x dezelfde vraag? Geen probleem: wij geven 10x hetzelfde antwoord.

    Het is in dit geval natuurlijk erg belangrijk om alle praktische zaken en bijzonderheden van te voren duidelijk af te stemmen met een contactpersoon van uw vader. Dat kunt u zelf zijn, maar ook een begeleider of bewindvoerder bijvoorbeeld.

    De verhuisregisseur komt daarvoor van tevoren langs in de woning van uw vader. Als u uw vader daar liever niet bij wilt hebben, spreken we af op een moment dat hij er niet is. Vervolgens houdt hij steeds met hem en/of de contactpersoon contact en stelt hij uw vader gerust als dat nodig is. Ook is hij het aanspreekpunt op de verhuisdag. Uw vader heeft in hem dus een vertrouwd persoon. U hoeft er dan zelf niet bij te blijven, waardoor u zich op uw vader kunt concentreren of ons in zijn nieuwe appartement kunt laten zien waar de meubels moeten staan.

    In dit verhuisverhaal leest u hoe wij zo’n verhuizing uitvoeren.

  • Mijn moeder wil te veel spullen meenemen. Hoe gaan jullie daarmee om?

    Dat is een erg bekende situatie voor ons. Het is ook niet makkelijk om afscheid te nemen van de vertrouwde, dierbare spullen en meubels, dat begrijpen we echt. Toch moeten er keuzes gemaakt worden. Om te voorkomen dat je ná de verhuizing alsnog heel veel weg moet doen om je goed te kunnen bewegen. Ook het zorgpersoneel is daar niet blij mee. Dus gaan we erover in gesprek. Zo niet, dan zijn er allerlei manieren om te helpen overtuigen dat niet alles gaat passen:

    1. Wij weten uit ervaring wat wel of juist niet past. Soms helpt het al dat wij dat als experts zeggen.
    2. We laten letterlijk zien wat de maten van het nieuwe appartement zijn door die in de bestaande woning zichtbaar te maken. Bijvoorbeeld door de stoel en de tafel te verschuiven. ‘Kijk, dat staat het straks zó dicht op elkaar.’
    3. We tekenen de meubels in op een plattegrond. Past die ene kast dan nog wel? Neemt die grote eettafel niet veel te veel ruimte in? Zijn 2 losse stoelen niet geschikter dan die grote driezitsbank?
    4. We adviseren uit een rol behang (of gebruik oude kranten/lakens) de omtrekken van het meubilair te knippen. Ga ermee naar de nieuwe woning en leg ze daar op de grond. Kunne alle (kast)deuren nog open zonder dat die ergens tegenaan slaan? Is tussendoor overal voldoende loopruimte, ook met een rollator?
    5. In onze offerte adviseren we nog een keer om minder mee te nemen om het leefbaar te houden. Ook bieden we aan om het overtollig meubilair naar een kringloopwinkel te brengen.

  • Mijn vader gaat verhuizen. Ik heb door mijn drukke baan weinig tijd. Kunnen jullie mij helpen?

    Wij ontzorgen niet alleen degene die verhuist, maar ook hun familieleden. U kunt alles met een gerust hart aan ons overlaten. Samen met u en uw vader bespreken we het hele verhuispad en alles wat er moet gebeuren. Besluit u ons in te schakelen, dan nemen wij uw rol over en regelen alles voor uw vader. En natuurlijk houden we u op de hoogte. En u mag ons natuurlijk altijd bellen als u vragen heeft. Ook buiten kantooruren.

  • Ik woon ver weg en mijn ouders moeten verhuizen. Hoe pakken jullie dat aan?

    Wij helpen uw ouders met alles wat zij en u maar willen. Natuurlijk bezoeken we ze eerst thuis om alles rustig te bespreken. Het is prettig als we u daar dan ook ontmoeten. U kunt dan samen met uw ouders aangeven wat uw wensen zijn. daarvoor ontvangt u en/of uw ouders dan een vrijblijvende en duidelijke offerte. Besluit u ons in te schakelen, dan regelt uw eigen verhuisregisseur dat alles zoals afgesproken wordt uitgevoerd. Daarbij blijft hij steeds in contact met u of uw ouders. Ook is hij erbij op de verhuisdag. U hoeft er zelf dus niet bij te zijn – maar het mag natuurlijk wel!

    Lees meer over zulke verhuizingen in dit verhuisverhaal van zwager Kees en schoonzus Mieke.

Inventaris

  • Hoe gaan jullie om met mijn hangende klok?

    Dat laten we met een gerust hart over aan de Erkende Verhuizer. Zij hebben daar verstand van.

  • Hangen jullie ook de lampen weer op?

    Jazeker. We laten u toch niet in het donker achter!

  • Pakken jullie ook in? En uit?

    Natuurlijk! Sterker nog: we maken foto’s van de inrichting van bijvoorbeeld de servieskast. Zodat we alles terug kunnen zetten op de vaste plek. U weet meteen waar alles is en voelt zich daardoor sneller thuis in uw nieuwe huis.

  • Zijn mijn spullen verzekerd?

    Tijdens de verhuizing zijn uw spullen verzekerd tot € 100.000,-. Een hele geruststelling, omdat niet iedere inboedelverzekering schade vergoedt. Wij regelen de verzekering via de Erkende Verhuizers waarmee wij samenwerken, maar blijven voor u het aanspreekpunt. Als er iets aan de hand is, regelen wij dus alles voor u. Het mooie is, dat de verzekeraar uw spullen vergoedt op basis van nieuwwaarde én dat alle schade verzekerd is. En gaat uw verhuizing eerst naar de opslag? Dan blijven uw spullen de eerste maand automatisch verzekerd. Daarna adviseren wij u uw lopende inboedelverzekering over te schrijven naar het adres van onze verhuizer. Bij een eventuele schade heeft u een eigen risico van € 100,-.

  • Niet alles kan mee naar het nieuwe adres. Wat gebeurt er met deze spullen?

    Wat bruikbaar is, brengen we voor u naar de Kringloopwinkel. Dan kunnen mensen met een kleine beurs er nog veel plezier van hebben. Kan iets niet echt meer gebruikt worden? Dan bezorgen we dat bij de Milieustraat.

Leegruimen

  • Hoe snel kunnen jullie een zorgappartement leeg opleveren?

    Als een dierbare is overleden en in een zorgappartement woonde, krijgt u meestal maar een week de tijd om dat schoon en leeg op te leveren. 99 van de 100 keer lukt het ons om dat voor elkaar te krijgen. Omdat wij in iedere regio samenwerken met meerdere verhuisbedrijven, hebben wij meer mogelijkheden om snel te plannen. In overleg met u brengen we de spullen naar ieder adres in Nederland, de kringloopwinkel of Milieustraat. Ook tijdelijke opslag is mogelijk.

  • Wat doen jullie met kostbare of persoonlijke spullen die jullie bij het leegruimen vinden?

    Meestal gaat de familie eerst door de spullen van de overledene om persoonlijke zaken mee te nemen. Toch komt het voor dat wij alsnog kostbare of dierbare spullen vinden. Belangrijke papieren, geld en persoonlijke zaken houden wij apart en overhandigen wij netjes aan u of uw contactpersoon. Zo hebben we al een keer € 1.000,- die we in een boekenkast hadden gevonden, teruggegeven aan de nabestaanden. En wordt ook een trouwring die we vonden weer opnieuw gebruikt.

     

  • Kunnen jullie na de verhuizing helpen met het leegruimen van mijn oude woning?

    Jazeker, ook het leeghalen van uw oude woning nemen we u graag uit handen. Dat gebeurt vaak als je van ‘groot’ naar ‘kleiner’ verhuisd. Er blijven dan spullen over. Spullen die nog bruikbaar zijn, bezorgen we bij de kringloopwinkel. Zo heeft een ander er ook nog wat aan. Wat niet meer in goede staat is, brengen we naar de milieustraat. We kunnen ook de vloerbedekking verwijderen, boor- en spijkergaatjes dichtmaken, schoonmaken, kleine gebreken verhelpen en uw woning netjes en schoon opleveren aan de verhuurder of makelaar. Geven we meteen de eindmeterstanden door aan de betreffende instanties.

Nieuwe woning

Oude woning

Praktische zaken

  • Ik ga kleiner wonen en kan niet alles meenemen. Hebben jullie opruimtips?

    Jazeker. De eerste en belangrijkste tip is: wacht niet met sorteren en opruimen. Ook niet als de verhuizing nog ver weg is. En zelfs niet als u nog niet weet wat uw nieuwe adres wordt. Van uitstel komt afstel. Pak het dus slim aan met deze opruimtips. We geven u eerst een aantal praktische: hoe pakt u het aan? Daarna leest u tips die u kunt gebruiken als u het moeilijk vindt om afscheid te nemen van uw spullen.

    Praktische opruimtips: zo houdt u overzicht

    • Werk kamer voor kamer en doe iedere dag iets. Als bekijkt u maar één la of één plank in de boekenkast.
    • Teken op een plattegrond de grote meubels in die u mee wilt nemen. Doe dat ruim: de deuren moeten open kunnen, óók van kasten. Houd rekening met voldoende loopruimte (ook met een rollator) en bijvoorbeeld ruimte die gordijnen innemen. Past alles er echt in?
    • Zorg voor een ruimte in huis waar u dozen kunt zetten om te vullen met overbodige spullen. Het is bar ongezellig als u overal dozen heeft staan. Gebruik er bijvoorbeeld de logeerkamer of schuur voor. Is die te vol? Begin dáár dan met opruimen. Dozen gevuld? Breng of geef ze dan meteen weg.
    • Ruim een kast die u meeneemt helemaal uit – natuurlijk bekijkt u kritisch wat er weg kan – en vul die daarna met spullen die zéker mee moeten.
    • Maak in de huidige keuken net zoveel kastjes leeg als u straks krijgt. Die mag u vullen met keukeninventaris; de rest moet weg.
    • Verhuist u naar een zorgappartement? Laat u dan goed voorlichten. Hoeveel bergruimte is er? Hangen er al lampen? Hoeveel keukenkastjes zijn er? Is er een plattegrond?

    Tips die u motiveren om het écht te doen

    • Geef dierbare spulletjes juist nú weg. Dan ziet u hoeveel plezier anderen ervan hebben.
    • Bedenk: alles wat u het afgelopen jaar niet heeft gebruikt, heeft u blijkbaar niet nodig.
    • Lastig om iets weg te doen, maar niemand wil het hebben? Maak er dan een foto van. Als u klaar bent met opruimen, maakt u daar een collage van die u een mooi plekje in uw nieuwe huis geeft.
    • Heeft u kleinkinderen? Maak dan voor ieder een doos met persoonlijke spulletjes van u. Kettingen, kleding, foto’s, boeken: een mooie herinnering aan oma en opa én leuk om verhalen over te vertellen!
    • Zorg voor een stok achter de deur: vertel iedereen dat u gaat opruimen en nodig ze uit om uw overbodige spullen of meubels te komen ophalen. Vaak willen ze dan ook wel even helpen met sorteren…
    • Niet leuk om te horen, maar wel de waarheid: als u overlijdt, moeten uw kinderen alles opruimen. Daar zitten ze dan vaak echt niet op te wachten. Het kost ze bergen tijd kost én het is een extra kostenpost voor ze.

    Komt u er niet toe door uw gezondheid of vindt u het lastig? Zorg dan voor sorteerhulp. Vraag er gerust om! Anderen vinden het vaak fijn om u te helpen. Heeft u niet veel mensen om u heen of wilt u daar liever geen beroep op doen? Dan zijn er vrijwilligersorganisaties die u kunnen helpen. Of schakel ons in, dat kan natuurlijk ook. Omdat wij vinden dat u een zorgeloze verhuizing verdient.

    Bel voor meer informatie over deze opruimtips of anderen vragen gerust naar 085-041 01 01.

  • Aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Alle organisaties en instanties waar u een band mee hebt. Dat zijn er vaak een heleboel. We hebben in een speciaal bericht voor u op een rij gezet hoe u uw adreswijzigingen het beste aanpakt.

    Adreswijzigingen bij uw verhuizing: tips en informatie

  • Richten jullie mijn appartement ook in? Of moet ik dat zelf doen?

    Wij gaan pas weg als u tevreden bent! Wilt u de bank tóch aan de andere kant? Dan doen we dat voor u. Zodat u zich snel thuis en op uw gemak voelt. Ook kunt u bij ons terecht als u advies over uw inrichting wilt.

  • Kunnen jullie ook schoonmaken?

    Wilt u uw oude of nieuwe woning lekker opfrissen? Ook daarvoor schakelen we graag een partnerbedrijf in. U weet van tevoren wat daarvan de kosten zijn en ontvangt de rekening via ons.

  • Wat gebeurt er met mijn aansluiting voor televisie en internet als ik ga verhuizen?

    Uw aansluitingen moet verhuisd worden naar uw nieuwe adres. Dat doen wij graag voor u. Ook als u een nieuwe aanbieder moet kiezen. We installeren zelfs alles voor u of zorgen voor een monteur van de aanbieder. U kunt in uw nieuwe woning dus meteen weer tv kijken en internetten.

  • Kan ik mijn vaste telefoonnummer meenemen?

    Alleen als u in dezelfde regio blijft wonen. Een andere regio betekent een ander telefoonnummer voor u. Als u wilt, regelen wij de verhuizing van uw telefoonabonnement. Of u nu binnen of buiten de regio verhuist. Wij hebben daarvoor rechtstreekse contacten bij de verschillende leveranciers. Dat scheelt een hoop gedoe. U kunt op de verhuisdag meteen weer bellen

  • Hoe gaat het met gas, elektriciteit en water tijdens de verhuizing?

    Wij kunnen ervoor zorgen dat u op uw nieuwe adres meteen weer kunt koken, televisie kijken, wassen en douchen. We geven dan natuurlijk ook de meterstanden door aan de leveranciers, zowel van uw nieuwe als uw oude adres. Zo loopt alles soepel in elkaar over.

Tarieven

  • Kan ik korting krijgen?

    Met sommige organisaties hebben wij afspraken gemaakt voor hun leden of klanten. U krijgt dan bijvoorbeeld een korting of ander voordeel bij ons. Het kan ook zijn dat u via ons een voordeel bij hen heeft. Kijk voor een volledig overzicht op onze partnerpagina.

  • Wat kost mijn verhuizing?

    De kosten van een verhuizing zijn een belangrijke beslisfactor. Die wilt u daarom snel weten. Het liefst zouden we u dan ook meteen vertellen wat uw verhuizing kost. Alleen… dat kunnen we niet. En dat willen we ook niet.

    Waarom geven jullie de kosten niet telefonisch door?
    Omdat een verhuizing maatwerk is. Ieders persoonlijke situatie is anders. Sommige klanten verwachten dat een aantal kubieke meters, lijst met te verhuizen meubilair en afstand tussen beide adressen voldoende is om een prijs te berekenen. Dat is weliswaar de basis, maar niet genoeg om een verhuizing goed voor te kunnen bereiden en vlekkeloos uit te kunnen voeren. Daarom werken wij ook niet met een uurtarief. Zo makkelijk maken wij ons er niet vanaf. Als verhuisexperts bekijken wij ieders situatie altijd eerst met ‘verhuisogen’. Omdat ook wij niet van verrassingen houden.

    Waar letten wij op bij het berekenen van de kosten? 

    • De hoeveelheid meubels en spullen, om de grootte van de verhuiswagen en de verhuisploeg te kunnen bepalen
    • Het meubilair dat bijzondere aandacht of materiaal nodig heeft, zodat wij voldoende en geschikt verhuismateriaal bij ons hebben
    • Welke meubels uit elkaar gehaald moeten worden (bedden, kasten)
    • Welk meubilair van de wand of het plafond gehaald moeten worden
    • De ligging en toegankelijkheid van uw huidige en toekomstige woning (parkeerruimte, etage, lift, afstand)
    • Daarnaast zijn natuurlijk uw eigen wensen bepalend voor de verhuisprijs: wat wilt u zelf doen en waar wilt u ons voor inschakelen?

    Wanneer weet ik waar ik qua prijs aan toe ben? 
    Tijdens een gratis bezoek bij u thuis verzamelen wij alle informatie die we nodig hebben. Wilt u meteen de prijs weten? Dan rekenen we die bij u aan tafel uit. En natuurlijk zetten we alles altijd  duidelijk op papier in een begrijpelijke offerte. Uiteraard zonder verplichtingen. Pas als u akkoord geeft, gaan wij voor u aan de slag.

    Vraag gerust een offerte aan
    Er zijn veel mensen die denken dat een verhuizing erg duur is. Nu kunnen wij niet in uw portemonnee kijken, maar 80% van iedereen die een offerte aanvraagt, vindt de kosten reuze meevallen. Wilt u zo snel mogelijk weten wat úw verhuizing kost? Vul dan ons offerteformulier in of bel naar 085 – 041 01 01 voor een afspraak.

  • Werken jullie met vaste pakketten?

    Nee. Iedere klant is uniek, iedere verhuizing is anders. Wij kiezen daarom voor maatwerk. U bepaalt zelf wát u ons wilt laten doen en stelt dus uw eigen verhuispakket samen. Als wij bij u thuis zijn, hoort u meteen waar u aan toe bent. Geen verassingen achteraf! En wees gerust: onze tarieven zijn aantrekkelijk. 80% van onze klanten vindt zelfs dat de kosten heel erg meevallen.

    Wilt u weten wat uw verhuizing bij ons kost? Vraag dan gerust een vrijblijvende offerte aan.

Verhuizen

  • Moet ik bij mijn verhuizing aanwezig zijn?

    Nee hoor. Onze verhuisregisseur is op de verhuisdag(en) aanwezig om alles in goede banen te leiden. Hij kent uw situatie, omdat hij is al eerder bij u is geweest om alles te bekijken en rustig met u door te nemen. Als u ’s ochtends voor ons opendoet, gaan wij onze gang en kunt u bijvoorbeeld alvast naar uw nieuwe woning. We bellen u als we daarnaartoe rijden, zodat u ons ook daar binnen kunt laten. Of u geeft ons van tevoren een sleutel, dat kan ook. In uw nieuwe woning zetten we alle meubels meteen op de aangewezen juiste plek. Het is prettig als u die kunt aanwijzen, maar een plattegrond werkt ook prima. Dan bellen we u als we klaar zijn. U hoeft dan alleen maar weer thuis te komen.

  • Kan ik mijn spullen tijdelijk laten opslaan?

    Jazeker, zo kort of lang uw wilt. Wij slaan uw inboedel op in de verwarmde en beveiligde opslagloods van de Erkende Verhuizer waarmee wij samenwerken. Dat is zelfs de tweede maand gratis. Het is wel handig om uw inboedelverzekeraar op de hoogte te stellen. Meestal is uw opgeslagen inboedel dan gewoon verzekerd. Op het moment dat u uw spullen weer nodig heeft, is een telefoontje genoeg. Wij brengen ze dan naar uw nieuwe woning of andere bestemming.

Werken bij Ontzorgd Verhuizen

Werkwijze

  • Hoe gaan jullie om met klachten?

    U mag van ons verwachten dat wij onze werkzaamheden professioneel en volgens afspraak uitvoeren. Veroorzaken wij onverhoopt schade of heeft u een klacht? Dan horen we dat het liefst meteen, maar uiterlijk 5 dagen na de verhuizing. Samen kijken we wat er aan de hand is.

    Als uw klacht het gevolg is van een fout die wij hebben gemaakt, zorgen wij voor een oplossing. Wij vinden namelijk dat dat juist een kans is om onze relatie goed te houden en te laten zien wat we waard zijn. Bij een schade schakelen wij voor u de verzekering van de Erkende Verhuizer in.

    Wat moet u doen als u een klacht heeft over een van onze partners?
    Als u niet tevreden bent over de werkzaamheden van een onze partners, laat ons dat dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk 5 dagen na de uitvoering van deze werkzaamheden, weten. We helpen u graag om uw klacht bij hen in te dienen en op te lossen. U mag van ons verwachten dat wij onze werkzaamheden professioneel en volgens afspraak uitvoeren.

  • Jullie kunnen heel veel doen qua verhuizen. Doen jullie dat allemaal zelf?

    Ja en nee. Wij verhuizen u, verzorgen uw verhuisadministratie, ruimen uw woning leeg en leveren hem op. En natuurlijk organiseren, coördineren en regelen wij alle werkzaamheden. Sommige werkzaamheden doen we samen met geselecteerde partijen of toeleveranciers. Een overzicht van onze werkzaamheden en met wie we die uitvoeren.

    Wij verhuizen uw huisraad samen met de Erkende Verhuizer
    Uw verhuisregisseur weet na zijn bezoek aan u precies hoeveel mankracht en welke materialen hij nodig heeft voor een vlotte en vlekkeloze verhuizing. Hij regelt daarvoor een professionele verhuisploeg en verhuiswagen van de Erkende Verhuizer bij u uit de buurt. Daarover hebben wij met hen goede afspraken gemaakt. Uw verhuisregisseur is op de verhuisdag zelf ook onderdeel van deze verhuisploeg. Hij steekt de handen flink uit de mouwen en stuurt tegelijk de verhuisploeg aan. U hoeft zich nergens zorgen over te maken.

    Wij verzorgen uw verhuisadministratie
    Uw verhuisregisseur neemt zelf contact op met instanties om uw verhuizing door te geven. De grote telecomproviders weten inmiddels wie we zijn. Daar hebben we korte lijntjes liggen.

    Wij ruimen uw woning leeg na de verhuizing en leveren uw woning op
    Blijven er spullen over, dan brengen wij deze samen met het verhuisbedrijf weg naar een kringloopwinkel of milieustraat. Ook kunnen we samen met de verhuurder de (voor)inspectie van u overnemen en ervoor zorgen dat alles in oude staat wordt hersteld, als dat nodig is.

    Wij schakelen (vaak met korting) geselecteerde, lokale partners in voor deze werkzaamheden 

    • Verwijderen van laminaat en vloerbedekking
    • Schoonmaken
    • Schilderen en behangen
    • Stofferen (nieuwe gordijnen, laminaat, vloerbedekking)
    • Klussen

    Natuurlijk krijgt u eerst een offerte. Zij gaan pas voor u aan het werk als u akkoord geeft.