Veelgestelde vragen

Gaat of moet u verhuizen? Dan komt er nogal wat op u af.  Daarom hebben we een aantal veelgestelde vragen over verhuizen en ons antwoord voor u op een rij gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Bel ons dan gerust op 085 – 041 01 01. We doen er alles aan om deze ingrijpende gebeurtenis zo makkelijk mogelijk voor u te maken.

Aanvullende diensten

  • Kunnen jullie mijn woning schoonmaken?

    Wij kunnen ervoor zorgen dat een professioneel schoonmaakbedrijf uw woning deskundig schoonmaakt. Dat kan zowel uw nieuwe woning zijn, zodat u in een lekker schoon en fris huis komt. En natuurlijk kunnen we ook uw oude woning ná de verhuizing schoonmaken. Geeft u maar aan wat er gedaan moet worden, dan zorgen wij ervoor dat dat vlot en net gebeurt.

Hulp voor uw ouders

  • Bieden jullie hulp bij het uitzoeken van een zorgwoning of verpleeghuis?

    Bent u zich nog aan het oriënteren op een nieuwe woning met zorg?
    Kijk dan eens op filica.nl. U vindt er een landelijk overzicht van verzorgingshuizen en verpleeghuizen voor senioren met een WLZ-indicatie.

    Tips van Filica
    Wanneer u voor het eerst een verzorgings- of verpleeghuis bezoekt, is het prettig vooraf te weten waar u op kunt letten en wat u kunt vragen. Denk bijvoorbeeld aan:

    • De sfeer in het huis
    • Wat kan de zorginstelling bieden?
    • Grootte van het appartement of kamers en of u uw eigen kamer kunt inrichten
    • Welke verschillende soorten medewerkers zijn aanwezig in de zorginstelling? (helpenden, verzorgenden, maatschappelijk werkers, specialist ouderengeneeskunde)
    • Hoe organiseert de organisatie de continuïteit van zorg en hoe wordt er gekeken naar de inzet van tijdelijk personeel?
    • Rol en betrokkenheid van mantelzorgers en vrijwilligers
    • Is er een cliëntenraad, wat is hun rol en hoe kunt u hen bereiken?
    • Samenstelling van de bewoners
    • Het dagritme van de zorginstelling
    • Activiteiten die worden georganiseerd
    • Eventuele extra kosten voor de wasserij of tv-abonnement
    • Kunt u in de instelling blijven wonen als uw lichamelijke gezondheid achteruitgaat, of als u dement wordt?
    • Levensbeschouwelijke zaken en hoe de zorginstelling hiermee omgaat

    Vergelijk locaties voor wonen met zorg op filica.nl

  • Mijn moeder moet verhuizen naar een zorginstelling, maar ze wil dat niet. Wat kunnen jullie doen?

    We begrijpen de emoties die dit soort verhuizingen vaak oproepen. We nemen dan ook alle tijd voor uw moeder. We kunnen ook vertellen over onze ervaringen en dan vooral over de voordelen van deze speciale verhuizing. Met deze aanpak komt er lucht en worden spanningen minder. Maar af en toe zeggen we ook ‘Bespreek het allemaal eerst nog eens rustig met z’n allen, dan komen we op een later tijdstip nog een keer terug’. Tenslotte moet iedereen zich er goed bij voelen.

  • Mijn vader heeft Alzheimer. Hoe gaan jullie hiermee om?

    Wij weten hoe we om moeten gaan met ongemakkelijkheden of ziektes. We leggen alles wat we doen rustig uit. En herhalen dat als dat nodig is. En 10x dezelfde vraag? Geen probleem: wij geven 10x hetzelfde antwoord.

    Het is in dit geval natuurlijk erg belangrijk om alle praktische zaken en bijzonderheden van te voren duidelijk af te stemmen met een contactpersoon van uw vader. Dat kunt u zelf zijn, maar ook een begeleider of bewindvoerder bijvoorbeeld.

    De verhuisregisseur komt daarvoor van tevoren langs in de woning van uw vader. Als u uw vader daar liever niet bij wilt hebben, spreken we af op een moment dat hij er niet is. Vervolgens houden wij steeds met hem en/of de contactpersoon contact. Ook is hij het aanspreekpunt op de verhuisdag. U hoeft er dan zelf niet bij te blijven, waardoor u zich op uw vader kunt concentreren.

    Het is voor mensen met dementie belangrijk de overgang zo geruisloos mogelijk te laten verlopen. Daarom maken wij op de verhuisdag foto’s van de inrichting in de oude woning. Die gebruiken wij om alles weer zoveel mogelijk hetzelfde in te richten in de nieuwe woning.

    Tot slot: wij zijn Bedrijfsvriend van Alzheimer Nederland.  Wij staan achter hun doelen: onderzoek naar het bestrijden van de ziekte en verbeteren van de kwaliteit van leven voor dementerenden en hun naasten. Daarom doneren wij per verhuizing € 25,00 aan Alzheimer Nederland.

    In dit verhuisverhaal leest u hoe wij zo’n verhuizing uitvoeren.

  • Mijn moeder wil te veel spullen meenemen. Hoe gaan jullie daarmee om?

    Dat is een erg bekende situatie voor ons. Het is ook niet makkelijk om afscheid te nemen van de vertrouwde, dierbare spullen en meubels, dat begrijpen we echt. Toch moeten er keuzes gemaakt worden. Om te voorkomen dat je ná de verhuizing alsnog heel veel weg moet doen om je goed te kunnen bewegen. Ook het zorgpersoneel is daar niet blij mee. Dus gaan we erover in gesprek. Zo niet, dan zijn er allerlei manieren om te helpen overtuigen dat niet alles gaat passen:

    1. Wij weten uit ervaring wat wel of juist niet past. Soms helpt het al dat wij dat als experts zeggen.
    2. We laten letterlijk zien wat de maten van het nieuwe appartement zijn door die in de bestaande woning zichtbaar te maken. Bijvoorbeeld door de stoel en de tafel te verschuiven. ‘Kijk, dat staat het straks zó dicht op elkaar.’
    3. We tekenen de meubels in op een plattegrond. Past die ene kast dan nog wel? Neemt die grote eettafel niet veel te veel ruimte in? Zijn 2 losse stoelen niet geschikter dan die grote driezitsbank?
    4. We adviseren uit een rol behang (of gebruik oude kranten/lakens) de omtrekken van het meubilair te knippen. Ga ermee naar de nieuwe woning en leg ze daar op de grond. Kunne alle (kast)deuren nog open zonder dat die ergens tegenaan slaan? Is tussendoor overal voldoende loopruimte, ook met een rollator?
    5. In onze offerte adviseren we nog een keer om minder mee te nemen om het leefbaar te houden. Ook bieden we aan om het overtollig meubilair naar een kringloopwinkel te brengen.

  • Mijn vader gaat verhuizen. Ik heb door mijn drukke baan weinig tijd. Kunnen jullie mij helpen?

    Wij ontzorgen niet alleen degene die verhuist, maar ook hun familieleden. U kunt alles met een gerust hart aan ons overlaten. Samen met u en uw vader bespreken we het hele verhuispad en alles wat er moet gebeuren. Besluit u ons in te schakelen, dan nemen wij uw rol over en regelen alles voor uw vader. En natuurlijk houden we u op de hoogte. En u mag ons natuurlijk altijd bellen als u vragen heeft. Ook buiten kantooruren.

  • Ik woon ver weg en mijn ouders moeten verhuizen. Hoe pakken jullie dat aan?

    Wij helpen uw ouders met alles wat zij en u maar willen. Natuurlijk bezoeken we ze eerst thuis om alles rustig te bespreken. Het is prettig als we u daar dan ook ontmoeten. U kunt dan samen met uw ouders aangeven wat uw wensen zijn. daarvoor ontvangt u en/of uw ouders dan een vrijblijvende en duidelijke offerte. Besluit u ons in te schakelen, dan regelt uw eigen verhuisregisseur dat alles zoals afgesproken wordt uitgevoerd. Daarbij blijft hij steeds in contact met u of uw ouders. Ook is hij erbij op de verhuisdag. U hoeft er zelf dus niet bij te zijn – maar het mag natuurlijk wel!

    Lees meer over zulke verhuizingen in dit verhuisverhaal van zwager Kees en schoonzus Mieke.

Inboedel | Inventaris

  • Mag ik de lades van mijn ladekast vol laten?

    Meestal is het niet nodig om de inhoud van lades over te pakken in een verhuisdoos. Tenminste: als er niets breekbaars in de lades zit en de inhoud niet té zwaar is. Vaak worden ladekasten omwikkeld met folie, zodat de lades niet open kunnen schuiven en de kast beschermd is. Uw verhuisregisseur adviseert u over deze en meer praktische zaken als hij of zij bij u is voor een kennismakingsgesprek.

  • Sluiten jullie de wasmachine en droger weer aan?

    Wij koppelen de wasmachine en droger af en sluiten die op uw nieuwe adres weer aan. Dan draaien we meteen even een proef om te kijken of alles goed werkt.

    Er is één uitzondering: als de apparatuur op een trekschakelaar werkt, moet een elektricien het aansluitwerk doen.

  • Hoe gaan jullie om met mijn schilderijen en antieke klok?

    U hoeft zulke kostbaarheden niet zelf in te pakken. Dat doen wij als service voor u. Daarvoor gebruiken we speciaal verpakkingsmateriaal, dat we meenemen op de verhuisdag. Zo weet u zeker dat de kans op schade minimaal is. Op uw nieuwe adres pakken we de kostbaarheden ook weer voor u uit. Als u wilt, kunnen we alles ook weer voor u ophangen. Ons advies is om dat pas na een paar dagen te laten doen, zodat u eerst rustig kunt bepalen waar ze moeten hangen.

    Hebben wij onverhoopt toch schade veroorzaakt? Dan bent u daarvoor verzekerd via de (verplichte) allriskverzekering van de Erkende Verhuizer. Heeft u zeer waardevolle kostbaarheden zoals kunst en sieraden? Dan verzekeren we deze apart met een kostbaarhedendekking.

    Heeft u vragen over de verzekering? Bel ons dan gerust op 085 – 041 01 01.

  • Hangen jullie ook de lampen weer op?

    Jazeker. We laten u toch niet in het donker achter!

  • Pakken jullie ook in? En uit?

    Natuurlijk! Sterker nog: we maken foto’s van de inrichting van bijvoorbeeld de servieskast. Zodat we alles terug kunnen zetten op de vaste plek. U weet meteen waar alles is en voelt zich daardoor sneller thuis in uw nieuwe huis.

  • Zijn mijn spullen verzekerd?

    Tijdens de verhuizing met ons is uw inboedel verzekerd voor schade die wij onverhoopt veroorzaken. Een hele geruststelling, omdat uw inboedelverzekering deze schade meestal niet vergoedt. Wij regelen de verzekering via de Erkende Verhuizers waarmee wij samenwerken, maar blijven voor u het aanspreekpunt. Als er iets aan de hand is, regelen wij dus alles voor u.

    Gaat uw verhuizing eerst naar de opslag? Dan blijven uw spullen de eerste maand automatisch verzekerd. Daarna adviseren wij u uw lopende inboedelverzekering over te schrijven naar het adres van onze verhuizer.

  • Niet alles kan mee naar het nieuwe adres. Wat gebeurt er met deze spullen?

    Wat bruikbaar is, brengen we voor u naar de Kringloopwinkel. Dan kunnen mensen met een kleine beurs er nog veel plezier van hebben. Kan iets niet echt meer gebruikt worden? Dan bezorgen we dat bij de Milieustraat.

Leegruimen

  • Hoe snel kunnen jullie een zorgappartement leeg opleveren?

    Als een dierbare is overleden en in een zorgappartement woonde, krijgt u meestal maar een week de tijd om dat schoon en leeg op te leveren. 99 van de 100 keer lukt het ons om dat voor elkaar te krijgen. Omdat wij in iedere regio samenwerken met meerdere verhuisbedrijven, hebben wij meer mogelijkheden om snel te plannen. In overleg met u brengen we de spullen naar ieder adres in Nederland, de kringloopwinkel of Milieustraat. Ook tijdelijke opslag is mogelijk.

  • Wat doen jullie met kostbare of persoonlijke spullen die jullie bij het leegruimen vinden?

    Meestal gaat de familie eerst door de spullen van de overledene om persoonlijke zaken mee te nemen. Toch komt het voor dat wij alsnog kostbare of dierbare spullen vinden. Belangrijke papieren, geld en persoonlijke zaken houden wij apart en overhandigen wij netjes aan u of uw contactpersoon. Zo hebben we al een keer € 1.000,- die we in een boekenkast hadden gevonden, teruggegeven aan de nabestaanden. En wordt ook een trouwring die we vonden weer opnieuw gebruikt.

     

  • Kunnen jullie helpen met het ontruimen van mijn oude woning?

    Ook het leeghalen van uw oude woning nemen we u graag uit handen. Dat doen wij nadat u bent verhuisd. Spullen die nog bruikbaar zijn, bezorgen we bij de kringloopwinkel. Zo heeft een ander er ook nog wat aan. Wat niet meer in goede staat is, brengen we naar de Milieustraat.

    Deze service verlenen wij ook na overlijden van de bewoner.

    We kunnen naast het leegruimen ook de vloerbedekking verwijderen, boor- en spijkergaatjes dichtmaken, schoonmaken, meterstanden doorgeven en kleine gebreken verhelpen. De woning kan dan netjes en schoon worden opgeleverd.

Nieuwe woning

  • Bieden jullie hulp bij het uitzoeken van een zorgwoning of verpleeghuis?

    Bent u zich nog aan het oriënteren op een nieuwe woning met zorg?
    Kijk dan eens op filica.nl. U vindt er een landelijk overzicht van verzorgingshuizen en verpleeghuizen voor senioren met een WLZ-indicatie.

    Tips van Filica
    Wanneer u voor het eerst een verzorgings- of verpleeghuis bezoekt, is het prettig vooraf te weten waar u op kunt letten en wat u kunt vragen. Denk bijvoorbeeld aan:

    • De sfeer in het huis
    • Wat kan de zorginstelling bieden?
    • Grootte van het appartement of kamers en of u uw eigen kamer kunt inrichten
    • Welke verschillende soorten medewerkers zijn aanwezig in de zorginstelling? (helpenden, verzorgenden, maatschappelijk werkers, specialist ouderengeneeskunde)
    • Hoe organiseert de organisatie de continuïteit van zorg en hoe wordt er gekeken naar de inzet van tijdelijk personeel?
    • Rol en betrokkenheid van mantelzorgers en vrijwilligers
    • Is er een cliëntenraad, wat is hun rol en hoe kunt u hen bereiken?
    • Samenstelling van de bewoners
    • Het dagritme van de zorginstelling
    • Activiteiten die worden georganiseerd
    • Eventuele extra kosten voor de wasserij of tv-abonnement
    • Kunt u in de instelling blijven wonen als uw lichamelijke gezondheid achteruitgaat, of als u dement wordt?
    • Levensbeschouwelijke zaken en hoe de zorginstelling hiermee omgaat

    Vergelijk locaties voor wonen met zorg op filica.nl

  • Wanneer moet ik een verhuisbedrijf regelen?

    Hoe eerder, hoe beter! Ook al weet u nog niet wanneer u kunt verhuizen. Wacht dus niet totdat u een woning toegewezen heeft gekregen. Vraag een offerte op zodra u verhuisplannen heeft of u gaat oriënteren op een zelfstandige of zorgwoning. Dat geeft rust in een hectische periode.

    Het andere voordeel is tijdwinst. U hoeft de verhuizer van uw keuze alleen nog maar te bellen om de verhuisdatum vast te leggen en de puntjes op de i te zetten. En kunt uw tijd aan andere zaken besteden! U hoeft de verhuizer van uw keuze alleen nog maar te bellen om de verhuisdatum vast te leggen en de puntjes op de i te zetten. En kunt uw tijd aan andere zaken besteden.

    Wilt u weten wat uw verhuizing bij ons kost en wat we voor u kunnen doen? Bel ons dan op voor een offerte. We komen vrijblijvend bij u langs om kennis te maken. U maakt een afspraak door te bellen naar 085 – 041 01 01.

  • Richten jullie mijn nieuwe woning ook in?

    U bepaalt waar uw meubilair moet staan. Wij gaan pas weg als u tevreden bent! Wilt u de bank tóch aan de andere kant? Dan doen we dat meteen voor u. Zodat u zich snel thuis en op uw gemak voelt. Ook kunnen wij de verhuisdozen meteen voor uitpakken en uw kasten weer inrichten. Daarnaast kunnen we de lampen, schilderijen, klok en kapstok voor u ophangen. Dat heet ‘handymanservice’. Onze klusjesman komt dan een paar dagen ná de verhuizing, zodat u eerst kunt bepalen waar u alles wilt hebben hangen.

Oude woning

  • Kunnen jullie mijn woning schoonmaken?

    Wij kunnen ervoor zorgen dat een professioneel schoonmaakbedrijf uw woning deskundig schoonmaakt. Dat kan zowel uw nieuwe woning zijn, zodat u in een lekker schoon en fris huis komt. En natuurlijk kunnen we ook uw oude woning ná de verhuizing schoonmaken. Geeft u maar aan wat er gedaan moet worden, dan zorgen wij ervoor dat dat vlot en net gebeurt.

  • Kunnen jullie mijn oude woning opleveren aan de verhuurder?

    Dat doen we graag voor u. We nemen dan contact op met uw verhuurder om een afspraak te maken en leveren namens u de woning helemaal netjes en volgens de regels op.

  • Kunnen jullie oude vloerbedekking weghalen?

    Daar kunnen we zeker voor zorgen. Vaak is de vloerbedekking verlijmd. Daarom schakelen we een gespecialiseerd bedrijf in. U weet van tevoren wat het verwijderen kost en ontvangt de rekening via ons.

Praktische zaken

  • Mag ik de lades van mijn ladekast vol laten?

    Meestal is het niet nodig om de inhoud van lades over te pakken in een verhuisdoos. Tenminste: als er niets breekbaars in de lades zit en de inhoud niet té zwaar is. Vaak worden ladekasten omwikkeld met folie, zodat de lades niet open kunnen schuiven en de kast beschermd is. Uw verhuisregisseur adviseert u over deze en meer praktische zaken als hij of zij bij u is voor een kennismakingsgesprek.

  • Sluiten jullie de wasmachine en droger weer aan?

    Wij koppelen de wasmachine en droger af en sluiten die op uw nieuwe adres weer aan. Dan draaien we meteen even een proef om te kijken of alles goed werkt.

    Er is één uitzondering: als de apparatuur op een trekschakelaar werkt, moet een elektricien het aansluitwerk doen.

  • Moet ik de koelkast en vriezer leegmaken vóór de verhuisdag?

    Zorgt u er alstublieft voor dat de koelkast en vriezer op het moment van inladen leeg zijn. Dat betekent trouwens niet dat u van te voren alles op hoeft te eten en drinken. De meeste producten kunnen wel even zonder koeling vervoerd worden. In plaats van in een verhuisdoos, kunt u ze natuurlijk ook in een koelbox met vrieselementen inpakken.

    Bovendien koppelen we uw koelkast en vriezer zo laat mogelijk af en sluiten die weer zo snel mogelijk aan op uw nieuwe adres. U kunt de producten dan meteen weer terugzetten. Let op: pak geen open pakken vloeistof in! Dan voorkomt u eventuele vochtschade.

    Doet u het inpakwerk niet zelf maar laat u ons alles inpakken? Dan hoeft u alleen maar de geopende flessen en pakken leeg te maken. Wij pakken dan de inhoud van uw koelkast en vriezer in.

    Wilt u weten wat uw verhuizing met of zonder inpakken kost? Bel ons dan op 085 – 041 01 01 of ga naar offerte aanvragen

  • Wanneer moet ik een verhuisbedrijf regelen?

    Hoe eerder, hoe beter! Ook al weet u nog niet wanneer u kunt verhuizen. Wacht dus niet totdat u een woning toegewezen heeft gekregen. Vraag een offerte op zodra u verhuisplannen heeft of u gaat oriënteren op een zelfstandige of zorgwoning. Dat geeft rust in een hectische periode.

    Het andere voordeel is tijdwinst. U hoeft de verhuizer van uw keuze alleen nog maar te bellen om de verhuisdatum vast te leggen en de puntjes op de i te zetten. En kunt uw tijd aan andere zaken besteden! U hoeft de verhuizer van uw keuze alleen nog maar te bellen om de verhuisdatum vast te leggen en de puntjes op de i te zetten. En kunt uw tijd aan andere zaken besteden.

    Wilt u weten wat uw verhuizing bij ons kost en wat we voor u kunnen doen? Bel ons dan op voor een offerte. We komen vrijblijvend bij u langs om kennis te maken. U maakt een afspraak door te bellen naar 085 – 041 01 01.

  • Hebben jullie opruimtips?

    Jazeker. De eerste en belangrijkste tip is: wacht er niet mee. Ook niet als uw verhuizing nog ver weg is. Ook niet als u uw nieuwe adres nog niet weet. Want van uitstel komt afstel. En dan zit u met uw handen in het haar als het zover is. Pak het daarom slim aan met onze opruimtips voor senioren. We hebben ze onder elkaar gezet in onderstaand artikel.

    Artikel: Opruimtips voor senioren

     

     

     

    Vindt u het lastig of heeft u meer hulp nodig? Bel ons dan gerust op 085 – 041 01 01.

  • Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

    Wij behandelen persoonlijke gegevens die geïnteresseerden of klanten ons doorgeven strikt vertrouwelijk. Wij verkopen ze niet en gebruiken ze niet voor marketingdoeleinden. Ook worden uw gegevens beveiligd bewaard.

    Waarvoor gebruiken wij uw gegevens? 

    • Om u informatie over ons of onze dienstverlening te kunnen doorgeven.
    • Om een juiste offerte voor u te kunnen maken.
    • Om de door u geboekte verhuisdiensten goed uit te kunnen voeren.
    • Om partners die aanvullende diensten leveren hun werk goed te kunnen laten doen (bijvoorbeeld schoonmaken).

    Wij hebben een privacybeleid opgesteld voor het gebruik van de gegevens die u invult of achterlaat op deze site.

  • Moet ik bij mijn verhuizing aanwezig zijn?

    Niks moet. Onze verhuisregisseur is op de verhuisdag(en) aanwezig om alles in goede banen te leiden. Hij kent uw situatie, omdat hij is al eerder bij u is geweest om alles te bekijken en rustig met u door te nemen. Hij zorgt ervoor dat de verhuisploeg helemaal op de hoogte is van alles wat zij moet doen.

    Het is natuurlijk wel belangrijk dat er iemand is om voor ons open te doen en de ploeg een beetje wegwijs te maken. Daarna gaan zij rustig hun gang. U mag daarbij blijven, maar u mag ook bijvoorbeeld alvast vertrekken naar uw nieuwe adres. We bellen u dan als we daarnaartoe rijden, zodat u ons ook daar binnen kunt laten. Of u geeft ons van tevoren een sleutel, dat kan ook.

    In uw nieuwe woning zetten we alle meubels meteen op de aangewezen juiste plek. Het is prettig als u die kunt aanwijzen, maar een plattegrond werkt ook prima. Dan bellen we u als we klaar zijn. U hoeft dan alleen maar weer thuis te komen.

  • Aan wie moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Alle organisaties en instanties waar u een band mee hebt. Dat zijn er vaak een heleboel. We hebben in een speciaal bericht voor u op een rij gezet hoe u uw adreswijzigingen het beste aanpakt.

    Adreswijzigingen bij uw verhuizing: tips en informatie

  • Richten jullie mijn nieuwe woning ook in?

    U bepaalt waar uw meubilair moet staan. Wij gaan pas weg als u tevreden bent! Wilt u de bank tóch aan de andere kant? Dan doen we dat meteen voor u. Zodat u zich snel thuis en op uw gemak voelt. Ook kunnen wij de verhuisdozen meteen voor uitpakken en uw kasten weer inrichten. Daarnaast kunnen we de lampen, schilderijen, klok en kapstok voor u ophangen. Dat heet ‘handymanservice’. Onze klusjesman komt dan een paar dagen ná de verhuizing, zodat u eerst kunt bepalen waar u alles wilt hebben hangen.

  • Kunnen jullie mijn woning schoonmaken?

    Wilt u uw oude of nieuwe woning lekker opfrissen? Het sanitair, de keuken, de ramen, het balkon, de deuren helemaal schoon laten maken? Ook daarvoor kunt u bij ons terecht. Uw woning wordt professioneel schoongemaakt. U weet van tevoren wat daarvan de kosten zijn en ontvangt de rekening via ons.

  • Hoe gaan jullie om met mijn schilderijen en antieke klok?

    U hoeft zulke kostbaarheden niet zelf in te pakken. Dat doen wij als service voor u. Daarvoor gebruiken we speciaal verpakkingsmateriaal, dat we meenemen op de verhuisdag. Zo weet u zeker dat de kans op schade minimaal is. Op uw nieuwe adres pakken we de kostbaarheden ook weer voor u uit. Als u wilt, kunnen we alles ook weer voor u ophangen. Ons advies is om dat pas na een paar dagen te laten doen, zodat u eerst rustig kunt bepalen waar ze moeten hangen.

    Hebben wij onverhoopt toch schade veroorzaakt? Dan bent u daarvoor verzekerd via de (verplichte) allriskverzekering van de Erkende Verhuizer. Heeft u zeer waardevolle kostbaarheden zoals kunst en sieraden? Dan verzekeren we deze apart met een kostbaarhedendekking.

    Heeft u vragen over de verzekering? Bel ons dan gerust op 085 – 041 01 01.

  • Wat gebeurt er met mijn aansluiting voor televisie en internet als ik ga verhuizen?

    Uw aansluitingen moet verhuisd worden naar uw nieuwe adres. Dat doen wij graag voor u. Ook als u een nieuwe aanbieder moet kiezen. We installeren zelfs alles voor u of zorgen voor een monteur van de aanbieder. U kunt in uw nieuwe woning dus meteen weer tv kijken en internetten.

  • Kan ik mijn vaste telefoonnummer meenemen?

    Alleen als u in dezelfde regio blijft wonen. Een andere regio betekent een ander telefoonnummer voor u. Als u wilt, regelen wij de verhuizing van uw telefoonabonnement. Of u nu binnen of buiten de regio verhuist. Wij hebben daarvoor rechtstreekse contacten bij de verschillende leveranciers. Dat scheelt een hoop gedoe. U kunt op de verhuisdag meteen weer bellen

  • Hoe gaat het met gas, elektriciteit en water tijdens de verhuizing?

    Wij kunnen ervoor zorgen dat u op uw nieuwe adres meteen weer kunt koken, televisie kijken, wassen en douchen. We geven dan natuurlijk ook de meterstanden door aan de leveranciers, zowel van uw nieuwe als uw oude adres. Zo loopt alles soepel in elkaar over.

  • Zijn mijn spullen verzekerd?

    Tijdens de verhuizing met ons is uw inboedel verzekerd voor schade die wij onverhoopt veroorzaken. Een hele geruststelling, omdat uw inboedelverzekering deze schade meestal niet vergoedt. Wij regelen de verzekering via de Erkende Verhuizers waarmee wij samenwerken, maar blijven voor u het aanspreekpunt. Als er iets aan de hand is, regelen wij dus alles voor u.

    Gaat uw verhuizing eerst naar de opslag? Dan blijven uw spullen de eerste maand automatisch verzekerd. Daarna adviseren wij u uw lopende inboedelverzekering over te schrijven naar het adres van onze verhuizer.

Tarieven

  • Kan ik korting krijgen?

    Met sommige organisaties hebben wij afspraken gemaakt voor hun leden of klanten. U krijgt dan een korting en vaak ook meer voordeel bij ons. Kijk voor een volledig overzicht op onze
    voordeelpagina

  • Wat kost een verhuizing?

    De kosten van een verhuizing zijn een belangrijke beslisfactor. Die wilt u daarom vooraf weten. Voor een betrouwbaar kostenplaatje is veel informatie nodig. Een verhuizing is maatwerk. Een vragenlijstje op internet is daarvoor onvoldoende. Ook een telefonische offerte is nooit nauwkeurig. Daarom kunnen wij u van tevoren geen kostenopgave geven. Ook niet bij benadering. Als verhuisexperts bekijken wij ieders situatie altijd eerst met onze eigen ‘verhuisogen’. Omdat wij weten dat u, maar ook wij, niet van verrassingen houden. Zeker niet als u die geld kosten.

    Hoe weet ik dan wat de kosten van mijn verhuizing zijn?  
    Tijdens een gratis bezoek bij u thuis bespreken we uw wensen en verzamelen wij alle informatie die we nodig hebben. Daarna ontvangt u snel een duidelijke en begrijpelijke offerte. Uiteraard zonder verplichtingen. Pas als u akkoord gaat, gaan wij voor u aan de slag.

    Vraag zonder risico een offerte aan
    Er zijn veel mensen die denken dat verhuizen erg duur is. Gelukkig vindt 80% van onze klanten de kosten reuze meevallen. Wilt u weten wat úw verhuizing kost? Vraag dan een offerte aan of bel naar 085 – 041 01 01 voor een afspraak. Ook als u andere vragen heeft.

    Wilt u meer weten over de kosten van een verhuizing? Lees dan ons artikel ‘Wat kost een verhuisbedrijf?’. Daarin geven we u uitleg over de berekening en krijgt u tips om een goede keuze te kunnen maken.

    Ga naar ‘Wat kost een verhuisbedrijf?’

     

  • Werken jullie met vaste pakketten?

    Nee. Iedere klant is uniek, iedere verhuizing is anders. Wij kiezen daarom voor maatwerk. U bepaalt zelf wát u ons wilt laten doen en stelt dus uw eigen verhuispakket samen. Als wij bij u thuis zijn, hoort u meteen waar u aan toe bent. Geen verassingen achteraf! En wees gerust: onze tarieven zijn aantrekkelijk. 80% van onze klanten vindt zelfs dat de kosten heel erg meevallen.

    Wilt u weten wat uw verhuizing bij ons kost? Vraag dan gerust een vrijblijvende offerte aan.

Werkwijze

  • Mag ik de lades van mijn ladekast vol laten?

    Meestal is het niet nodig om de inhoud van lades over te pakken in een verhuisdoos. Tenminste: als er niets breekbaars in de lades zit en de inhoud niet té zwaar is. Vaak worden ladekasten omwikkeld met folie, zodat de lades niet open kunnen schuiven en de kast beschermd is. Uw verhuisregisseur adviseert u over deze en meer praktische zaken als hij of zij bij u is voor een kennismakingsgesprek.

  • Sluiten jullie de wasmachine en droger weer aan?

    Wij koppelen de wasmachine en droger af en sluiten die op uw nieuwe adres weer aan. Dan draaien we meteen even een proef om te kijken of alles goed werkt.

    Er is één uitzondering: als de apparatuur op een trekschakelaar werkt, moet een elektricien het aansluitwerk doen.

  • Moet ik de koelkast en vriezer leegmaken vóór de verhuisdag?

    Zorgt u er alstublieft voor dat de koelkast en vriezer op het moment van inladen leeg zijn. Dat betekent trouwens niet dat u van te voren alles op hoeft te eten en drinken. De meeste producten kunnen wel even zonder koeling vervoerd worden. In plaats van in een verhuisdoos, kunt u ze natuurlijk ook in een koelbox met vrieselementen inpakken.

    Bovendien koppelen we uw koelkast en vriezer zo laat mogelijk af en sluiten die weer zo snel mogelijk aan op uw nieuwe adres. U kunt de producten dan meteen weer terugzetten. Let op: pak geen open pakken vloeistof in! Dan voorkomt u eventuele vochtschade.

    Doet u het inpakwerk niet zelf maar laat u ons alles inpakken? Dan hoeft u alleen maar de geopende flessen en pakken leeg te maken. Wij pakken dan de inhoud van uw koelkast en vriezer in.

    Wilt u weten wat uw verhuizing met of zonder inpakken kost? Bel ons dan op 085 – 041 01 01 of ga naar offerte aanvragen

  • Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

    Wij behandelen persoonlijke gegevens die geïnteresseerden of klanten ons doorgeven strikt vertrouwelijk. Wij verkopen ze niet en gebruiken ze niet voor marketingdoeleinden. Ook worden uw gegevens beveiligd bewaard.

    Waarvoor gebruiken wij uw gegevens? 

    • Om u informatie over ons of onze dienstverlening te kunnen doorgeven.
    • Om een juiste offerte voor u te kunnen maken.
    • Om de door u geboekte verhuisdiensten goed uit te kunnen voeren.
    • Om partners die aanvullende diensten leveren hun werk goed te kunnen laten doen (bijvoorbeeld schoonmaken).

    Wij hebben een privacybeleid opgesteld voor het gebruik van de gegevens die u invult of achterlaat op deze site.

  • Hoe gaan jullie om met schade of een klacht?

    U mag van ons verwachten dat wij onze werkzaamheden professioneel en volgens afspraak uitvoeren. Veroorzaken wij onverhoopt schade of heeft u een klacht? Dan horen we dat het liefst meteen tijdens de verhuizing. Lukt dat niet? Dan is ons advies om de schade of uw klacht binnen 2 dagen te melden. Een schade liefst voorzien van een foto. Daarmee voorkomt u teleurstelling. Schades die na 14 dagen worden gemeld, kunnen wij namelijk niet meer behandelen.

    Is uw klacht of schade het gevolg van een fout die wij tijdens de verhuizing hebben gemaakt? Dan schakelen wij voor u de verzekering van de Erkende Verhuizers in. Die heeft u afgesloten bij uw verhuizing. Leidt dat niet tot een oplossing waarmee u tevreden bent? Dan kunt u de Geschillencommissie Verhuizen inschakelen.

    Wat moet u doen als u een klacht heeft over een van onze partners?
    Als u niet tevreden bent over de werkzaamheden van een onze partners, laat ons dat dan meteen na de uitvoering weten. We helpen u graag om uw klacht bij hen in te dienen en op te lossen.

  • Moet ik bij mijn verhuizing aanwezig zijn?

    Niks moet. Onze verhuisregisseur is op de verhuisdag(en) aanwezig om alles in goede banen te leiden. Hij kent uw situatie, omdat hij is al eerder bij u is geweest om alles te bekijken en rustig met u door te nemen. Hij zorgt ervoor dat de verhuisploeg helemaal op de hoogte is van alles wat zij moet doen.

    Het is natuurlijk wel belangrijk dat er iemand is om voor ons open te doen en de ploeg een beetje wegwijs te maken. Daarna gaan zij rustig hun gang. U mag daarbij blijven, maar u mag ook bijvoorbeeld alvast vertrekken naar uw nieuwe adres. We bellen u dan als we daarnaartoe rijden, zodat u ons ook daar binnen kunt laten. Of u geeft ons van tevoren een sleutel, dat kan ook.

    In uw nieuwe woning zetten we alle meubels meteen op de aangewezen juiste plek. Het is prettig als u die kunt aanwijzen, maar een plattegrond werkt ook prima. Dan bellen we u als we klaar zijn. U hoeft dan alleen maar weer thuis te komen.

  • Wat doen jullie zelf en wat besteden jullie uit?

    Wij verhuizen u, verzorgen uw verhuisadministratie, ruimen uw woning leeg en leveren hem op. En natuurlijk organiseren, coördineren en regelen wij alle werkzaamheden. Andere werkzaamheden doen we samen met geselecteerde partijen of toeleveranciers. Een overzicht van onze werkzaamheden en met wie we die uitvoeren.

    Wij verhuizen uw huisraad samen met de Erkende Verhuizer
    Uw verhuisregisseur weet na zijn bezoek aan u precies hoeveel mankracht en welke materialen hij nodig heeft voor een vlotte en vlekkeloze verhuizing. Hij regelt daarvoor een professionele verhuisploeg en verhuiswagen van de Erkende Verhuizer bij u uit de buurt. Daarover hebben wij met hen goede afspraken gemaakt. Uw verhuisregisseur is op de verhuisdag zelf ook onderdeel van deze verhuisploeg. Hij steekt de handen flink uit de mouwen en stuurt tegelijk de verhuisploeg aan. U hoeft zich nergens zorgen over te maken.

    Wij verzorgen uw verhuisadministratie
    Uw verhuisregisseur neemt zelf contact op met instanties om uw verhuizing door te geven. De grote telecomproviders weten inmiddels wie we zijn. Daar hebben we korte lijntjes liggen.

    Wij ruimen uw woning leeg na de verhuizing en leveren uw woning op
    Blijven er spullen over, dan brengen wij deze samen met het verhuisbedrijf weg naar een kringloopwinkel of milieustraat. Ook kunnen we samen met de verhuurder de (voor)inspectie van u overnemen en ervoor zorgen dat alles in oude staat wordt hersteld, als dat nodig is.

    Wij schakelen geselecteerde, professionele partners in voor deze werkzaamheden 

    • Verwijderen van laminaat en vloerbedekking
    • Schoonmaken
    • Klussen

    Wij zorgen voor alle contact met hen. U hoeft zelf niets te doen.