Veelgestelde vragen en duidelijke antwoorden

Gaat of moet u verhuizen? Dan komt er nogal wat op u af.  Daarom hebben we een aantal veelgestelde vragen over verhuizen en ons antwoord voor u op een rij gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Bel ons dan gerust op 085 – 041 01 01. We doen er alles aan om deze ingrijpende gebeurtenis zo makkelijk mogelijk voor u te maken.

Algemeen

  • Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

    Wij behandelen persoonlijke gegevens die geïnteresseerden of klanten ons doorgeven strikt vertrouwelijk. Wij verkopen ze niet en gebruiken ze niet voor marketingdoeleinden. Ook worden uw gegevens beveiligd bewaard.

    Waarvoor gebruiken wij uw gegevens? 

    • Om u de door u gewenste informatie over ons of onze dienstverlening te kunnen doorgeven.
    • Om de door u geboekte verhuisdiensten goed uit te kunnen voeren.
    • Om in overleg met u door te geven aan partners die verhuisdiensten voor u uitvoeren (bijvoorbeeld schilderwerk).

    Wij hebben ook een privacybeleid opgesteld voor het gebruik van de gegevens die u invult of achterlaat op deze site.

Hulp voor uw ouders

  • Mijn moeder móet verhuizen naar een zorginstelling, maar ze wil niet. Wat kunnen jullie doen?

    We begrijpen de emoties die dit soort verhuizingen vaak oproepen. We nemen dan ook alle tijd voor uw moeder. We kunnen ook vertellen over onze ervaringen en dan vooral over de voordelen van deze speciale verhuizing. Met deze aanpak komt er lucht en worden spanningen minder. Maar af en toe zeggen we ook ‘Bespreek het allemaal eerst nog eens rustig met z’n allen, dan komen we op een later tijdstip nog een keer terug’. Tenslotte moet iedereen zich er goed bij voelen.

  • Mijn vader is erg vergeetachtig. Hoe gaan jullie hiermee om?

    Wij weten hoe we om moeten gaan met ongemakkelijkheden of ziektes. We leggen alles wat we doen rustig uit. En herhalen dat als dat nodig is. En 10x dezelfde vraag? Geen probleem: wij geven 10x hetzelfde antwoord. Natuurlijk is het wel belangrijk om alle praktische zaken en bijzonderheden af te stemmen met een contactpersoon namens uw vader.

  • Mijn moeder gaat kleiner wonen en wil teveel spullen meenemen. Hoe krijg ik dat uit haar hoofd?

    Hierin kunnen we u ondersteunen. Tijdens ons eerste bezoek inventariseren we wat er met de verhuizing meegaat. Als wij merken dat er teveel meegaat, bespreken we dat rustig en tactvol met uw moeder. Of we pakken er een plattegrond bij en tekenen daar haar spullen in. Meestal is dat genoeg. Ook stelt het idee dat we overgebleven spullen naar de kringloopwinkel brengen vaak gerust. Maar soms is iemand echt niet van haar stuk te brengen. Dan nemen we alles mee. Als dan blijkt dat het niet past, helpen we amet uitzoeken en brengen het alsnog weg.

  • Mijn vader gaat verhuizen. Ik heb door mijn drukke baan weinig tijd. Kunnen jullie mij helpen?

    Wij ontzorgen niet alleen degene die verhuist, maar ook hun familieleden. U kunt alles met een gerust hart aan ons overlaten. Samen met u en uw vader bespreken we het hele verhuispad en alles wat er moet gebeuren. Besluit u ons in te schakelen, dan nemen wij uw rol over en regelen alles voor uw vader. En natuurlijk houden we u op de hoogte. En u mag ons natuurlijk altijd bellen als u vragen heeft. Ook buiten kantooruren.

  • Ik woon ver weg en mijn ouders moeten verhuizen. Hoe pakken jullie dat aan?

    Wij helpen uw ouders met alles wat zij en u willen. Natuurlijk bezoeken we ze eerst thuis om alles rustig te bespreken. Het is prettig als we u daar dan ook ontmoeten. U kunt dan samen met uw ouders bepalen wat u wilt. Besluit u ons in te schakelen, dan nemen wij uw rol over en regelen alles voor uw ouders. En natuurlijk houden we u op de hoogte.

Inventaris

  • Hoe gaan jullie om met mijn hangende klok?

    Dat laten we met een gerust hart over aan de Erkende Verhuizer. Zij hebben daar verstand van.

  • Hangen jullie ook de lampen weer op?

    Jazeker. We laten u toch niet in het donker achter!

  • Pakken jullie ook in? En uit?

    Natuurlijk! Sterker nog: we maken foto’s van de inrichting van bijvoorbeeld de servieskast. Zodat we alles terug kunnen zetten op de vaste plek. U weet meteen waar alles is en voelt zich daardoor sneller thuis in uw nieuwe huis.

  • Zijn mijn spullen verzekerd?

    Tijdens de verhuizing zijn uw spullen verzekerd tot € 100.000,-. Een hele geruststelling, omdat niet iedere inboedelverzekering schade vergoedt. Wij regelen de verzekering via de Erkende Verhuizers waarmee wij samenwerken, maar blijven voor u het aanspreekpunt. Als er iets aan de hand is, regelen wij dus alles voor u. Het mooie is, dat de verzekeraar uw spullen vergoedt op basis van nieuwwaarde én dat alle schade verzekerd is. En gaat uw verhuizing eerst naar de opslag? Dan blijven uw spullen de eerste maand automatisch verzekerd. Daarna adviseren wij u uw lopende inboedelverzekering over te schrijven naar het adres van onze verhuizer. Bij een eventuele schade heeft u een eigen risico van € 100,-.

  • Niet alles kan mee naar het nieuwe adres. Wat gebeurt er met deze spullen?

    Wat bruikbaar is, brengen we voor u naar de Kringloopwinkel. Dan kunnen mensen met een kleine beurs er nog veel plezier van hebben. Kan iets niet echt meer gebruikt worden? Dan bezorgen we dat bij de Milieustraat.

Leegruimen

  • Hoe snel kunnen jullie het zorgappartement van mijn overleden vader leeg opleveren?

    99 van de 100 keer kunnen wij dat binnen een week. We kennen deze gang van zaken, die normaal is bij veel zorginstellingen. Daarom zijn we erop ingesteld om snel de leegruiming te regelen en uitvoeren. Omdat wij samenwerken met meerdere verhuisbedrijven, kunnen we de woning vaak inderdaad al binnen een week ontruimen. In overleg met u brengen we de spullen naar ieder adres in Nederland, de kringloopwinkel of milieustraat.

    Ook kunnen we heel snel zorgen voor het verwijderen van tapijt, herstellen van eventuele gebreken en oplevering aan de verhuurder. Geven we meteen de eindmeterstanden door aan de verschillende instanties. Een zorg minder voor u.

  • Mijn moeder is overleden en haar appartement moet snel leeg. Helpen jullie mij?

    Jazeker helpen wij u! Deze tijd is al verdrietig genoeg. Met raad en daad staan we naast u en nemen werk van u over waar u dat wilt. Binnen een week kunnen wij zorgen voor het leeghalen, meubels wegbrengen of opslaan, tapijt verwijderen of kleine klussen uitvoeren. Natuurlijk kunt u ook álles aan ons overlaten. Inclusief de oplevering aan de verhuurder of makelaar.

    Ook kunnen we lopende abonnementen, aansluitingen, verzekeringen en dergelijke opzeggen. U heeft dan rust om andere zaken te regelen en afscheid te nemen.

  • Wat doen jullie met kostbare of persoonlijke spullen die jullie bij het leegruimen vinden?

    Meestal gaat de familie eerst door de spullen van de overledene om persoonlijke zaken mee te nemen. Toch komt het voor dat wij alsnog kostbare of dierbare spullen vinden. Belangrijke papieren, geld en persoonlijke zaken houden wij apart en overhandigen wij netjes aan u of uw contactpersoon. Zo hebben we al een keer € 1.000,- die we in een boekenkast hadden gevonden, teruggegeven aan de nabestaanden. En wordt ook een trouwring die we vonden weer opnieuw gebruikt.

     

  • Kunnen jullie na de verhuizing helpen met het leegruimen van mijn oude woning?

    Jazeker, ook het leeghalen van uw oude woning nemen we u graag uit handen. Dat gebeurt vaak als je van ‘groot’ naar ‘kleiner’ verhuisd. Er blijven dan spullen over. Spullen die nog bruikbaar zijn, bezorgen we bij de kringloopwinkel. Zo heeft een ander er ook nog wat aan. Wat niet meer in goede staat is, brengen we naar de milieustraat. We kunnen ook de vloerbedekking verwijderen, boor- en spijkergaatjes dichtmaken, schoonmaken, kleine gebreken verhelpen en uw woning netjes en schoon opleveren aan de verhuurder of makelaar. Geven we meteen de eindmeterstanden door aan de betreffende instanties.

Nieuwe woning

Oude woning

Praktische zaken

  • Richten jullie mijn appartement ook in? Of moet ik dat zelf doen?

    Wij gaan pas weg als u tevreden bent! Wilt u de bank tóch aan de andere kant? Dan doen we dat voor u. Zodat u zich snel thuis en op uw gemak voelt. Ook kunt u bij ons terecht als u advies over uw inrichting wilt.

  • Kunnen jullie ook schoonmaken?

    Wilt u uw oude of nieuwe woning lekker opfrissen? Ook daarvoor schakelen we graag een partnerbedrijf in. U weet van tevoren wat daarvan de kosten zijn en ontvangt de rekening via ons.

  • Wat gebeurt er met mijn aansluiting voor televisie en internet als ik ga verhuizen?

    Uw aansluitingen moet verhuisd worden naar uw nieuwe adres. Dat doen wij graag voor u. Ook als u een nieuwe aanbieder moet kiezen. We installeren zelfs alles voor u of zorgen voor een monteur van de aanbieder. U kunt in uw nieuwe woning dus meteen weer tv kijken en internetten.

  • Kan ik mijn vaste telefoonnummer meenemen?

    Alleen als u in dezelfde regio blijft wonen. Een andere regio betekent een ander telefoonnummer voor u. Als u wilt, regelen wij de verhuizing van uw telefoonabonnement. Of u nu binnen of buiten de regio verhuist. Wij hebben daarvoor rechtstreekse contacten bij de verschillende leveranciers. Dat scheelt een hoop gedoe. U kunt op de verhuisdag meteen weer bellen

  • Hoe gaat het met gas, elektriciteit en water tijdens de verhuizing?

    Wij kunnen ervoor zorgen dat u op uw nieuwe adres meteen weer kunt koken, televisie kijken, wassen en douchen. We geven dan natuurlijk ook de meterstanden door aan de leveranciers, zowel van uw nieuwe als uw oude adres. Zo loopt alles soepel in elkaar over.

Tarieven

  • Kan ik korting krijgen?

    Met sommige organisaties hebben wij afspraken gemaakt voor hun leden of klanten. U krijgt dan bijvoorbeeld een korting of ander voordeel bij ons. Het kan ook zijn dat u via ons een voordeel bij hen heeft. Kijk voor een volledig overzicht op onze partnerpagina.

  • Wat kost mijn verhuizing?

    We snappen dat de kosten een belangrijke beslisfactor zijn en u die snel wilt weten. Het liefst zouden we u dan ook meteen willen vertellen wat uw verhuizing kost. Dat kunnen we snel, maar niet via internet. Iedere verhuizing is namelijk maatwerk.

    De kosten van uw verhuizing zijn opgebouwd uit twee onderdelen:

    1. De verhuizing van uw spullen: de hoeveelheid, de afstand tussen uw oude en nieuwe woning en de bereikbaarheid daarvan.
    2. De aanvullende diensten: inpakken en/of uitpakken, uit elkaar halen van meubilair en inrichten van het nieuwe huis, het verzorgen van uw adreswijzigingen, het regelen van de vloerbedekking, schilder, et cetera.

    Tijdens een bezoek aan u bespreken we uw wensen en onze mogelijkheden rustig. U bepaalt daarbij wat u ons wilt laten doen en wat u zelf doet. Wilt u meteen de prijs weten? Dan rekenen we die bij u aan tafel meteen voor u uit. En natuurlijk zetten we alles nog een keer heel duidelijk en begrijpelijk op papier voor u in een duidelijke offerte. Uiteraard zonder verplichtingen. Pas als u akkoord geeft, gaan we voor u aan de slag.

    Er zijn veel mensen die denken dat een verhuizing erg duur is. Nu kunnen wij niet in uw portemonnee kijken, maar 80% van iedereen die een offerte aanvraagt, vindt de kosten reuze meevallen.Wilt u zo snel mogelijk weten wat de kosten zijn? Vul dan ons offerteformulier in.

  • Werken jullie met vaste pakketten?

    Nee. Iedere klant is uniek, iedere verhuizing is anders. Wij kiezen daarom voor maatwerk. U bepaalt zelf wát u ons wilt laten doen, en hoort meteen welk kostenplaatje daarbij hoort. En wees gerust: onze tarieven zijn aantrekkelijk.

    Wilt u weten wat uw verhuizing bij ons kost? Vraag dan gerust een vrijblijvende offerte aan.

Verhuizen

  • Moet ik bij mijn verhuizing aanwezig zijn?

    Nee hoor. Onze verhuisregisseur is op de verhuisdag(en) aanwezig om alles in goede banen te leiden. Wel lopen we graag vóórdat we beginnen nog eenmaal met u de woning door. U heeft daarna tijd om uw aandacht aan andere zaken te besteden. Wij bellen u als alles op zijn plaats staat in de nieuwe woning.

  • Kan ik mijn spullen tijdelijk laten opslaan?

    Jazeker, zo kort of lang uw wilt. Wij slaan uw inboedel op in de verwarmde en beveiligde opslagloods van de Erkende Verhuizer waarmee wij samenwerken. Dat is zelfs de tweede maand gratis. Het is wel handig om uw inboedelverzekeraar op de hoogte te stellen. Meestal is uw opgeslagen inboedel dan gewoon verzekerd. Op het moment dat u uw spullen weer nodig heeft, is een telefoontje genoeg. Wij brengen ze dan naar uw nieuwe woning of andere bestemming.

  • Aan welke instanties moet ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Dat zijn er een heleboel. We hebben ze hieronder voor u op een rij gezet.

    • U moet uw nieuwe adres uiterlijk 5 dagen na de verhuizing aan de (nieuwe) gemeente doorgeven. Is de verhuisdatum al bekend? Dan mag u dat natuurlijk meteen doen. De gemeente licht dan de belastingdienst, uw zorgverzekeraar en pensioenuitkerende instantie in.
    • Ook uw bank moet u zelf inlichten.
    • U moet de verschillende energieleveranciers laten weten dat u gaat verhuizen, zodat alles op uw nieuwe adres op de juiste datum en naam aangesloten is. Vergeet niet de eind- en beginmeterstanden te noteren! U ontvangt de eindafrekeningen van uw oude woning dan een paar weken na de verhuizing.
    • Uw huisarts, tandarts, zorgverleners en apotheek moeten ook weten dat u gaat verhuizen.
    • Daarnaast moet verzekeringsmaatschappijen inlichten over uw nieuwe woning en adres.
    • Vergeet ook de abonnementen op tijdschriften, de krant en dergelijke niet over te zetten op uw nieuwe adres.
    • Denk ook aan uw dierenarts, boekhouder, en dergelijke.
    • Vergeet ook niet uw profiel bij onlinewinkels te veranderen. Het zou zonde zijn als uw pakketje op uw oude adres wordt bezorgd.
    • Tot slot moeten uw telefoon-, tv- en internetaanbieders weten dat u een nieuw adres krijgt. Doe dat zo ver mogelijk van tevoren! Zo’n omzetting kan wel 3 tot 6 weken duren.

    NB Wij nemen deze werkzaamheden graag van u over, zodat er niets en niemand wordt vergeten. Wij hebben speciale brieven die u kunt gebruiken voor de adreswijzigingen bij gemeente en bank. Ook kunnen wij u helpen met het overstappen naar een nieuwe aanbieder van uw telecomabonnementen of energieleveranciers.

Werken bij Ontzorgd Verhuizen

Werkwijze

  • Hoe gaan jullie om met klachten?

    U mag van ons verwachten dat wij onze werkzaamheden professioneel en volgens afspraak uitvoeren. Heeft u toch een klacht? Dan horen we dat het liefst meteen, maar uiterlijk 5 dagen na de verhuizing. Samen kijken we wat er aan de hand is en hoe we uw klacht kunnen oplossen. Als wij een fout hebben gemaakt die u ons kunt verwijten, zorgen wij voor een oplossing waar u tevreden over bent. Wij vinden namelijk dat een klacht een kans is om te laten zien wat we waard zijn. Samen met u en de eventuele toeleverancier kijken we waar het niet helemaal goed is gegaan.

     

  • Jullie kunnen heel veel doen qua verhuizen. Doen jullie dat allemaal zelf?

    Ja en nee. Wij verhuizen u, verzorgen uw verhuisadministratie, ruimen uw woning leeg en leveren hem op. En natuurlijk organiseren, coördineren en regelen wij alle werkzaamheden. Sommige werkzaamheden doen we samen met geselecteerde partijen of toeleveranciers. Een overzicht van onze werkzaamheden en met wie we die uitvoeren.

    Wij verhuizen uw huisraad samen met de Erkende Verhuizer
    Uw verhuisregisseur weet na zijn bezoek aan u precies hoeveel mankracht en welke materialen hij nodig heeft voor een vlotte en vlekkeloze verhuizing. Hij regelt daarvoor een professionele verhuisploeg en verhuiswagen van de Erkende Verhuizer bij u uit de buurt. Daarover hebben wij met hen goede afspraken gemaakt. Uw verhuisregisseur is op de verhuisdag zelf ook onderdeel van deze verhuisploeg. Hij steekt de handen flink uit de mouwen en stuurt tegelijk de verhuisploeg aan. U hoeft zich nergens zorgen over te maken.

    Wij verzorgen uw verhuisadministratie
    Uw verhuisregisseur neemt zelf contact op met instanties om uw verhuizing door te geven. De grote telecomproviders weten inmiddels wie we zijn. Daar hebben we korte lijntjes liggen.

    Wij ruimen uw woning leeg na de verhuizing en leveren uw woning op
    Blijven er spullen over, dan brengen wij deze samen met het verhuisbedrijf weg naar een kringloopwinkel of milieustraat. Ook kunnen we samen met de verhuurder de (voor)inspectie van u overnemen en ervoor zorgen dat alles in oude staat wordt hersteld, als dat nodig is.

    Wij schakelen (vaak met korting) geselecteerde, lokale partners in voor deze werkzaamheden 

    • Verwijderen van laminaat en vloerbedekking
    • Schoonmaken
    • Schilderen en behangen
    • Stofferen (nieuwe gordijnen, laminaat, vloerbedekking)
    • Klussen

    Natuurlijk krijgt u eerst een offerte. Zij gaan pas voor u aan het werk als u akkoord geeft.