Veelgestelde vragen en verhuistips

Gaat of moet u verhuizen? Dan komt er nogal wat op u af. We doen er alles aan om deze ingrijpende gebeurtenis zo makkelijk mogelijk te maken voor u. Wij weten precies waar u moet beginnen en waar u aan moet denken.

Hulp voor uw ouders

  • Mijn moeder verhuist naar een zorginstelling. Ik zoek iemand die voor haar de financiën regelt. Weten jullie iemand?

    U kunt via ons een curator of bewindvoerder regelen. Wij brengen u graag in contact met betrouwbare partners met wie wij goede ervaringen hebben.

  • Mijn moeder móet verhuizen naar een zorginstelling, maar ze wil niet. Wat kunnen jullie doen?

    We begrijpen de emoties die dit soort verhuizingen vaak oproepen. We nemen dan ook alle tijd voor uw moeder. We kunnen ook vertellen over onze ervaringen en dan vooral over de voordelen van deze speciale verhuizing. Met deze aanpak komt er lucht en worden spanningen minder. Maar af en toe zeggen we ook ‘Bespreek het allemaal eerst nog eens rustig met z’n allen, dan komen we op een later tijdstip nog een keer terug’. Tenslotte moet iedereen zich er goed bij voelen.

  • Mijn vader is erg vergeetachtig. Hoe gaan jullie hiermee om?

    Wij weten hoe we om moeten gaan met ongemakkelijkheden of ziektes. We leggen alles wat we doen rustig uit. En herhalen dat als dat nodig is. En 10x dezelfde vraag? Geen probleem: wij geven 10x hetzelfde antwoord. Natuurlijk is het wel belangrijk om alle praktische zaken en bijzonderheden af te stemmen met een contactpersoon namens uw vader.

  • Mijn moeder gaat kleiner wonen en wil teveel spullen meenemen. Hoe krijg ik dat uit haar hoofd?

    Hierin kunnen we u ondersteunen. Tijdens ons eerste bezoek inventariseren we wat er met de verhuizing meegaat. Als wij merken dat er teveel meegaat, bespreken we dat rustig en tactvol met uw moeder. Of we pakken er een plattegrond bij en tekenen daar haar spullen in. Meestal is dat genoeg. Maar soms is iemand echt niet van haar stuk te brengen. Dan spreken we af dat we het tóch meenemen. En als dan blijkt dat het teveel is, helpen we alsnog met uitzoeken.

  • Mijn vader gaat verhuizen. Ik heb door mijn drukke baan weinig tijd. Kunnen jullie mij helpen?

    Wij ontzorgen niet alleen degene die verhuist, maar ook hun familieleden. U kunt alles met een gerust hart aan ons overlaten. Samen met u en uw vader bespreken we het hele verhuispad en alles wat er moet gebeuren. Besluit u ons in te schakelen, dan nemen wij uw rol over en regelen alles voor uw vader. En natuurlijk houden we u op de hoogte. En u mag ons natuurlijk altijd bellen als u vragen heeft. Ook buiten kantooruren.

  • Ik woon ver weg en mijn ouders moeten verhuizen. Hoe pakken jullie dat aan?

    Wij helpen uw ouders met alles wat zij en u willen. Natuurlijk bezoeken we ze eerst thuis om alles rustig te bespreken. Het is prettig als we u daar dan ook ontmoeten. U kunt dan samen met uw ouders bepalen wat u wilt. Besluit u ons in te schakelen, dan nemen wij uw rol over en regelen alles voor uw ouders. En natuurlijk houden we u op de hoogte.

Inventaris

  • Kan ik mijn spullen tijdelijk laten opslaan?

    We kunnen uw spullen, zolang u wilt, opslaan in de verwarmde en beveiligde opslagloods van de Erkende Verhuizer waarmee wij samenwerken.

  • Hoe gaan jullie om met mijn hangende klok?

    Dat laten we met een gerust hart over aan de Erkende Verhuizer. Zij hebben daar verstand van.

  • Hangen jullie ook de lampen weer op?

    Jazeker. We laten u toch niet in het donker achter!

  • Pakken jullie ook in? En uit?

    Natuurlijk! Sterker nog: we maken foto’s van de inrichting van bijvoorbeeld de servieskast. Zodat we alles terug kunnen zetten op de vaste plek. U weet meteen waar alles is en voelt zich daardoor sneller thuis in uw nieuwe huis.

  • Zijn mijn spullen verzekerd?

    Tijdens de verhuizing zijn uw spullen verzekerd tot € 100.000,-. Een hele geruststelling, omdat niet iedere inboedelverzekering schade vergoedt. Wij regelen de verzekering via de Erkende Verhuizers waarmee wij samenwerken, maar blijven voor u het aanspreekpunt. Als er iets aan de hand is, regelen wij dus alles voor u. Het mooie is, dat de verzekeraar uw spullen vergoedt op basis van nieuwwaarde én dat alle schade verzekerd is. En gaat uw verhuizing eerst naar de opslag? Dan blijven uw spullen de eerste maand automatisch verzekerd. Daarna adviseren wij u uw lopende inboedelverzekering over te schrijven naar het adres van onze verhuizer. Bij een eventuele schade heeft u een eigen risico van € 100,-.

  • Niet alles kan mee naar het nieuwe adres. Wat gebeurt er met deze spullen?

    Wat bruikbaar is, brengen we voor u naar de Kringloopwinkel. Dan kunnen mensen met een kleine beurs er nog veel plezier van hebben. Kan iets niet echt meer gebruikt worden? Dan bezorgen we dat bij de Milieustraat.

Klachten

  • Ik heb een klacht. Hoe lossen jullie dat op?

    Wij vinden dat een klacht een kans is om te laten zien wat we waard zijn. Samen met u en de eventuele toeleverancier kijken we waar het niet helemaal goed is gegaan. Met z’n allen zorgen we voor een oplossing waar iedereen tevreden over is.

Leegruimen

Nieuwe woning

Oude woning

Praktische zaken

  • Helpen jullie met het verder leegruimen van mijn oude woning?

    Ook dat nemen we u graag uit handen. Spulletjes die nog bruikbaar zijn, bezorgen we bij de Kringloopwinkel. Wat niet meer in goede staat is, brengen we naar de Milieustraat. We kunnen de vloerbedekking verwijderen, boor- en spijkergaatjes dichtmaken en uw woning netjes en schoon opleveren aan de verhuurder of makelaar.

  • Moet ik bij mijn verhuizing aanwezig zijn?

    Nee hoor. Onze verhuisregisseur is op de verhuisdag(en) aanwezig om alles in goede banen te leiden. U heeft dus tijd om leukere dingen te doen. Wij bellen u als alles op zijn plaats staat.

  • Wie moet weten dat ik ga verhuizen?

    De gemeente moet weten dat u op een ander adres gaat wonen. Zij lichten dan de belastingdienst, uw zorgverzekeraar en pensioenuitkerende instantie in. Daarnaast moet u uw bank en verzekeringsmaatschappijen inlichten en abonnementen op tijdschriften, de krant en dergelijke omzetten. Ook uw huisarts, tandarts, zorgverleners en apotheek moeten weten dat u gaat verhuizen. Tot slot moeten uw telefoon-, tv- en internetaanbieders weten dat u een nieuw adres krijgt.

    Wij nemen deze werkzaamheden graag van u over, zodat er niets en niemand wordt vergeten.

  • Richten jullie mijn appartement ook in? Of moet ik dat zelf doen?

    Wij gaan pas weg als u tevreden bent! Wilt u de bank tóch aan de andere kant? Dan doen we dat voor u. Zodat u zich snel thuis en op uw gemak voelt. Ook kunt u bij ons terecht als u advies over uw inrichting wilt.

  • Kunnen jullie ook schoonmaken?

    Wilt u uw oude of nieuwe woning lekker opfrissen? Ook daarvoor schakelen we graag een partnerbedrijf in. U weet van tevoren wat daarvan de kosten zijn en ontvangt de rekening via ons.

  • Wat gebeurt er met mijn aansluiting voor televisie en internet als ik ga verhuizen?

    Uw aansluitingen moet verhuisd worden naar uw nieuwe adres. Dat doen we graag voor u. Ook als u een nieuwe aanbieder moet kiezen. We installeren zelfs alles voor u of zorgen voor een monteur van de aanbieder. U kunt in uw nieuwe woning dus meteen weer tv kijken en internetten.

  • Kan ik mijn vaste telefoonnummer meenemen?

    Alleen als u in dezelfde regio blijft wonen. Een andere regio betekent een ander telefoonnummer voor u. Als u wilt, regelen wij de verhuizing van uw telefoonabonnement. Of u nu binnen of buiten de regio verhuist. Wij hebben daarvoor rechtstreekse contacten bij de verschillende leveranciers. Dat scheelt een hoop gedoe. U kunt op de verhuisdag meteen weer bellen

  • Hoe gaat het met gas, elektriciteit en water tijdens de verhuizing?

    Wij kunnen ervoor zorgen dat u op uw nieuwe adres meteen weer kunt koken, televisie kijken, wassen en douchen. We geven dan natuurlijk ook de meterstanden door aan de leveranciers, zowel van uw nieuwe als uw oude adres. Zo loopt alles soepel in elkaar over.

Tarieven

  • Wat kost mijn verhuizing?

    Iedere verhuizing is maatwerk. We werken daarom niet met vaste prijzen of pakketten. De kosten zijn opgebouwd uit twee onderdelen:

    1. De verhuizing van uw spullen: de hoeveelheid, de afstand tussen uw oude en nieuwe woning en de bereikbaarheid daarvan.
    2. De aanvullende diensten: inpakken en/of uitpakken, uit elkaar halen van meubilair en inrichten van het nieuwe huis, het verzorgen van uw adreswijzigingen, het regelen van de vloerbedekking, schilder, et cetera.

     

    Tijdens een bezoek aan u bespreken we uw wensen en onze mogelijkheden rustig. U bepaalt daarbij wat u ons wilt laten doen en wat u zelf doet. Wilt u meteen de prijs weten? Dan rekenen we die bij u aan tafel meteen voor u uit. En natuurlijk zetten we alles nog een keer heel duidelijk en begrijpelijk op papier voor u. Pas als u akkoord geeft, gaan we voor u aan de slag.

Werkwijze

  • Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

    Wij behandelen persoonlijke gegevens die geïnteresseerden of klanten ons doorgeven strikt vertrouwelijk. Wij verkopen ze niet en gebruiken ze niet voor marketingdoeleinden.

    Waarvoor gebruiken wij uw gegevens? 

    • Om u de door u gewenste informatie over ons of onze dienstverlening te kunnen doorgeven.
    • Om de door u geboekte verhuisdiensten goed uit te kunnen voeren.
    • Om in overleg met u door te geven aan partners die verhuisdiensten voor u uitvoeren (bijvoorbeeld schilderwerk).

    Wij hebben ook een privacybeleid opgesteld voor het gebruik van de gegevens die u invult of achterlaat op deze site.

  • Werken jullie met vaste pakketten?

    Nee. Iedere klant is uniek, iedere verhuizing is anders. Wij kiezen daarom voor maatwerk. U bepaalt zelf wát u ons wilt laten doen, en hoort meteen welk kostenplaatje daarbij hoort. En wees gerust: onze tarieven zijn aantrekkelijk.