Verhuizen tijdens de coronacrisis. Kan dat wel?

Ja, dat kan wat ons betreft zeker. Zolang wij uw verhuizing kunnen en mogen uitvoeren, zijn wij er voor u. Wel begrijpen wij dat u zich er zorgen over maakt. Maar dat is niet nodig.

Verhuist u naar een zorginstelling?
Ook dat kan wat ons betreft doorgaan. Maar we hebben daar wel toestemming voor nodig van de zorginstelling zelf. Daar kunnen we over in gespek gaan. Want een verhuizing naar een zorginstelling is gewoon noodzakelijk. Dan zetten we alle zeilen bij om die zonder risico door te kunnen laten gaan. Wij komen niet dichtbij bewoners of medewerkers. Staat er iemand in de lift? Dan pakken wij de volgende. Wij dragen handschoenen voor de veiligheid. Niemand hoeft bij de verhuizing te zijn. Tot nu toe hebben wij op deze manier onze zorgverhuizingen geslaagd kunnen uitvoeren.

Het spreekt voor zich dat wij ons houden aan alle maatregelen voor de bescherming van iedereen die bij uw verhuizing betrokken is. Datzelfde verwachten wij van u, voor onze veiligheid.

Een verhuizing tijdens de coronacrisis in 5 stappen
Wij zijn het niet gewend om zoveel mogelijk ‘contactloos’ te verhuizen. Maar wij blijven nu in ieder geval figuurlijk dicht bij u staan. Dat doen we als volgt:

Stap 1: (virtueel) kennismaken
Wij plannen een afspraak met u in voor een huisbezoek. Helaas zonder u een hand te geven… Dat kan nu eenmaal niet anders. U kunt gerust zijn: er komt altijd iemand op bezoek die niet verkouden is. Voelt u zich er toch onprettig bij? Laat uzelf dan vervangen door iemand anders die goed op de hoogte is van uw situatie. Als u ons liever helemaal niet thuis ontvangt, maken we een virtuele afspraak. Bijvoorbeeld via Facetime of Skype. Bent u daar niet in thuis? Dan kunnen wij dat ook via uw kinderen of mantelzorgers regelen. Het gaat erom, dat wij elkaar, al is het maar een beetje, kunnen ontmoeten. Zodat wij zoveel mogelijk informatie van u krijgen over uw wensen voor de verhuizing en de huidige inrichting van uw woning.

Stap 2: een duidelijke offerte met alle afspraken
U ontvangt een duidelijke offerte met alle besproken werkzaamheden en aanvullende afspraken. Dat zijn wij altijd al gewend, dus dat is voor ons geen enkele moeite. Makkelijk leesbaar, zonder kleine lettertjes, zodat wij elkaar goed begrijpen.

Stap 3: de voorbereiding
Gaat u akkoord? Dan slaan we aan het voorbereiden. Zowel u (of uw familie) als wij. Afhankelijk van de afspraken bezorgen wij bijvoorbeeld stickers om uw meubilair te sorteren (wat gaat er mee en wat niet). Of dozen en inpakpapier als u zelf wilt inpakken. Ook kunt u uw verhuisregisseur een plattegrond van uw nieuwe woning sturen waarop u aangeeft wat waar moet staan. Uw verhuisregisseur bereidt ondertussen de verhuisdag voor. Heeft u vragen? Dan is hij er voor u. Ook ’s avonds of in het weekend.

Stap 4: de verhuisdag
Op de verhuisdag ontvangt u de verhuisploeg in uw woning. U hoeft echt niet bang te zijn dat wij met te veel mensen op een kluitje staan. Er staan nóóit 3 of 4 verhuizers vlakbij elkaar. Daarna kunt u gerust alvast naar uw nieuwe adres of bijvoorbeeld familie gaan. De verhuisploeg, onder leiding van uw verhuisregisseur, weet namelijk precies wat zij moet doen. Wilt u liever helemaal niet thuis zijn? Dan maken we afspraken over de sleutel.  In uw nieuwe woning zetten wij de meubels op de juiste plek. Als u wilt, pakken wij de dozen ook uit en richten wij uw nieuwe woning weer in zoals u gewend bent. Dat doen we door van tevoren foto’s te maken van de inrichting en van de inhoud van uw kasten. U krijgt een belletje als wij klaar zijn, zodat u naar binnen kunt.

Stap 5: opnieuw contact
Hebben wij u op de verhuisdag niet gezien? Dan krijgt u een telefoontje van ons om te horen of alles naar wens is.

U ziet: met goede afspraken kunt u gewoon verhuizen. U hoeft zich geen zorgen te maken. Bel ons gerust op 085 – 041 01 01 als u vragen heeft.