Mag ik de lades van mijn ladekast vol laten?

Meestal is het niet nodig om de inhoud van lades over te pakken in een verhuisdoos. Tenminste: als er niets breekbaars in de lades zit en de inhoud niet té zwaar is. Vaak worden ladekasten omwikkeld met folie, zodat de lades niet open kunnen schuiven en de kast beschermd is. Uw verhuisregisseur adviseert u over deze en meer praktische zaken als hij of zij bij u is voor een kennismakingsgesprek.

Lees meer

Sluiten jullie de wasmachine en droger weer aan?

Wij koppelen de wasmachine en droger af en sluiten die op uw nieuwe adres weer aan. Dan draaien we meteen even een proef om te kijken of alles goed werkt. Er is één uitzondering: als de apparatuur op een trekschakelaar werkt, moet een elektricien het aansluitwerk doen.

Lees meer

Moet ik de koelkast en vriezer leegmaken vóór de verhuisdag?

Zorgt u er alstublieft voor dat de koelkast en vriezer op het moment van inladen leeg zijn. Dat betekent trouwens niet dat u van te voren alles op hoeft te eten en drinken. De meeste producten kunnen wel even zonder koeling vervoerd worden. In plaats van in een verhuisdoos, kunt u ze natuurlijk ook in een koelbox met vrieselementen inpakken. Bovendien koppelen we uw koelkast en vriezer zo laat mogelijk af en sluiten die weer zo snel mogelijk aan op uw nieuwe adres. U kunt de producten dan meteen weer terugzetten. Let op: pak geen open pakken vloeistof in! Dan…

Lees meer

Bieden jullie hulp bij het uitzoeken van een zorgwoning of verpleeghuis?

Bent u zich nog aan het oriënteren op een nieuwe woning met zorg? Kijk dan eens op filica.nl. U vindt er een landelijk overzicht van verzorgingshuizen en verpleeghuizen voor senioren met een WLZ-indicatie. Tips van Filica Wanneer u voor het eerst een verzorgings- of verpleeghuis bezoekt, is het prettig vooraf te weten waar u op kunt letten en wat u kunt vragen. Denk bijvoorbeeld aan: • De sfeer in het huis • Wat kan de zorginstelling bieden? • Grootte van het appartement of kamers en of u uw eigen kamer kunt inrichten • Welke verschillende soorten medewerkers zijn aanwezig in…

Lees meer

Wanneer moet ik een verhuisbedrijf regelen?

Hoe eerder, hoe beter! Ook al weet u nog niet wanneer u kunt verhuizen. Wacht dus niet totdat u een woning toegewezen heeft gekregen. Vraag een offerte op zodra u verhuisplannen heeft of u gaat oriënteren op een zelfstandige of zorgwoning. Dat geeft rust in een hectische periode. Het andere voordeel is tijdwinst. U hoeft de verhuizer van uw keuze alleen nog maar te bellen om de verhuisdatum vast te leggen en de puntjes op de i te zetten. En kunt uw tijd aan andere zaken besteden! U hoeft de verhuizer van uw keuze alleen nog maar te bellen om…

Lees meer

Hebben jullie opruimtips?

Jazeker. De eerste en belangrijkste tip is: wacht er niet mee. Ook niet als uw verhuizing nog ver weg is. Ook niet als u uw nieuwe adres nog niet weet. Want van uitstel komt afstel. En dan zit u met uw handen in het haar als het zover is. Pak het daarom slim aan met onze opruimtips voor senioren. We hebben ze onder elkaar gezet in onderstaand artikel. Artikel: Opruimtips voor senioren       Vindt u het lastig of heeft u meer hulp nodig? Bel ons dan gerust op 085 – 041 01 01.

Lees meer

Kan ik korting krijgen?

Met sommige organisaties hebben wij afspraken gemaakt voor hun leden of klanten. U krijgt dan een korting en vaak ook meer voordeel bij ons. Kijk voor een volledig overzicht op onze voordeelpagina

Lees meer

Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

Wij behandelen persoonlijke gegevens die geïnteresseerden of klanten ons doorgeven strikt vertrouwelijk. Wij verkopen ze niet en gebruiken ze niet voor marketingdoeleinden. Ook worden uw gegevens beveiligd bewaard. Waarvoor gebruiken wij uw gegevens?  Om u informatie over ons of onze dienstverlening te kunnen doorgeven. Om een juiste offerte voor u te kunnen maken. Om de door u geboekte verhuisdiensten goed uit te kunnen voeren. Om partners die aanvullende diensten leveren hun werk goed te kunnen laten doen (bijvoorbeeld schoonmaken). Wij hebben een privacybeleid opgesteld voor het gebruik van de gegevens die u invult of achterlaat op deze site.

Lees meer

Wat kost een verhuizing?

De kosten van een verhuizing zijn een belangrijke beslisfactor. Die wilt u daarom vooraf weten. Voor een betrouwbaar kostenplaatje is veel informatie nodig. Een verhuizing is maatwerk. Een vragenlijstje op internet is daarvoor onvoldoende. Ook een telefonische offerte is nooit nauwkeurig. Daarom kunnen wij u van tevoren geen kostenopgave geven. Ook niet bij benadering. Als verhuisexperts bekijken wij ieders situatie altijd eerst met onze eigen ‘verhuisogen’. Omdat wij weten dat u, maar ook wij, niet van verrassingen houden. Zeker niet als u die geld kosten. Hoe weet ik dan wat de kosten van mijn verhuizing zijn?   Tijdens een gratis bezoek…

Lees meer

Hoe gaan jullie om met schade of een klacht?

U mag van ons verwachten dat wij onze werkzaamheden professioneel en volgens afspraak uitvoeren. Veroorzaken wij onverhoopt schade of heeft u een klacht? Dan horen we dat het liefst meteen tijdens de verhuizing. Lukt dat niet? Dan is ons advies om de schade of uw klacht binnen 2 dagen te melden. Een schade liefst voorzien van een foto. Daarmee voorkomt u teleurstelling. Schades die na 14 dagen worden gemeld, kunnen wij namelijk niet meer behandelen. Is uw klacht of schade het gevolg van een fout die wij tijdens de verhuizing hebben gemaakt? Dan schakelen wij voor u de verzekering van…

Lees meer

Hoe snel kunnen jullie een zorgappartement leeg opleveren?

Als een dierbare is overleden en in een zorgappartement woonde, krijgt u meestal maar een week de tijd om dat schoon en leeg op te leveren. 99 van de 100 keer lukt het ons om dat voor elkaar te krijgen. Omdat wij in iedere regio samenwerken met meerdere verhuisbedrijven, hebben wij meer mogelijkheden om snel te plannen. In overleg met u brengen we de spullen naar ieder adres in Nederland, de kringloopwinkel of Milieustraat. Ook tijdelijke opslag is mogelijk.

Lees meer

Wat doen jullie met kostbare of persoonlijke spullen die jullie bij het leegruimen vinden?

Meestal gaat de familie eerst door de spullen van de overledene om persoonlijke zaken mee te nemen. Toch komt het voor dat wij alsnog kostbare of dierbare spullen vinden. Belangrijke papieren, geld en persoonlijke zaken houden wij apart en overhandigen wij netjes aan u of uw contactpersoon. Zo hebben we al een keer € 1.000,- die we in een boekenkast hadden gevonden, teruggegeven aan de nabestaanden. En wordt ook een trouwring die we vonden weer opnieuw gebruikt.  

Lees meer